Starkt tips till Eder som inte gjort det än: BYT OLJA!
Gjorde detta igår, och blev lite skraj för vad som rann ur.. Såg ut som den hade separerat till 2 vätskor, som efter 5 min la sig i snyggt leopard-mönster i baljan. (nån som vet varför??)
Det var enklare än jag trodde, bara att ta av vä-hjul, kolla in bakkanten på lådan, stoppa dit en 10mm insexnyckel, sparka till den från sidan och vips, all olja + pluggen i den välplacerade baljan.
Sen tejpade jag ihop en fin tratt av en A4-sida o hällde i via oljesticks-röret. Funkar fint om man inte har för bråttom..
Hällde i 1.9l Castrols SL-Nnånting dyraste helsyntet + 80ml Slick 50.
Resultat: efter bara 2mil, inte så jäkla mkt lättare att växla (det var den redan innan) MEN ljudet av att ha en stenkross under huven är BORTA! Mkt tyst o trevligt! :-)
Gjorde detta igår, och blev lite skraj för vad som rann ur.. Såg ut som den hade separerat till 2 vätskor, som efter 5 min la sig i snyggt leopard-mönster i baljan. (nån som vet varför??)
Det var enklare än jag trodde, bara att ta av vä-hjul, kolla in bakkanten på lådan, stoppa dit en 10mm insexnyckel, sparka till den från sidan och vips, all olja + pluggen i den välplacerade baljan.
Sen tejpade jag ihop en fin tratt av en A4-sida o hällde i via oljesticks-röret. Funkar fint om man inte har för bråttom..
Hällde i 1.9l Castrols SL-Nnånting dyraste helsyntet + 80ml Slick 50.
Resultat: efter bara 2mil, inte så jäkla mkt lättare att växla (det var den redan innan) MEN ljudet av att ha en stenkross under huven är BORTA! Mkt tyst o trevligt! :-)
Comment