Announcement

Collapse
No announcement yet.

dyr försäkring???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dyr försäkring???

    Hej till alla lyckliga Coupe ägare!
    Läser hela tiden om dyr försäkring för våra fina bilar och tycker att alla ni förkännar en bra tips.
    Ring Danilo Petrovic på If, 031105333, och ange mig som referens (namn finns i register).
    Ni kommer att få bättre pris än ni har idag, med samma villkor.
    Lycka Till

  • #3
    Berätta mer!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #4
      Ring bara!
      Finns inget att berätta, det är tips.

      Comment


      • #5
        Originally posted by AmiS
        Ring bara!
        Finns inget att berätta, det är tips.
        Ska jag bara säga AmiS tipsade mig?
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #6
          Jag ringde han och han ger en helförsäkring på 11 000 för en 16v turbo-96 och det är bra.. Ligger ungefär som saluansvar

          Comment


          • #7
            Originally posted by rask76
            Jag ringde han och han ger en helförsäkring på 11 000 för en 16v turbo-96 och det är bra.. Ligger ungefär som saluansvar
            Så mycket kommer min 20vt kosta per år! Ska IF ha chans måste de gå under 10 000kr/år
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #8
              Originally posted by rask76
              Jag ringde han och han ger en helförsäkring på 11 000 för en 16v turbo-96 och det är bra.. Ligger ungefär som saluansvar
              rask76: ungefär eller mindre? Du kan bygga din bonus med flera försäk. Visst, det är många andra faktorer som ingår i premien, man kan säga att varje försäkring är individuell. Andra frågan är vad ingår i paket (självrisk, hyrbil, assistans vid motor stop, etc.).

              84;: läs ovan. Kommer att och kostar....är skillnad. Frågan är inte om if vill ha dig eller du if. Det handlade om möjlighet att påverka och eventuellt sänka kostnader får de som tror att de betalar FÖR MYCKET. Hoppas att du är nöjd med 10Ksek!

              Comment


              • #9
                exaxt lika men saluansvar så ingår bergning.. Det blir salu ansvar för mig... Men tack för tipset jag ringde först till if och då skulle dom ha 19 000 sen snackade jag med din polare och vups var det nere på elva... Man skall lägga hemförsäkringen på samma försäkringsbolag som man har bilen och skaffa drulle då får man det bästa priset.. by the way tennant försäkrings bolag skulle ha 37 000 för en helförsäkring och jag skojar inte.... så allt är relativt

                Comment


                • #10
                  Fyfan va bra

                  AmiS du har en bira innestående hos mig om vi ses nån da

                  Helförsäkring på mig (22år fyller 23 i augusti) storstad

                  13588:- helåt dvs 1200 kr i månaden

                  eller Halvförsäkring

                  8289:- helår dvs 732 kr i månaden

                  helförsäkringen kostar nästan vad jag fick betala för halv hos salus ansvar. ca 1000:- dyrare.

                  salus kan ta sig i %¤#&" =)

                  Tack AmiS och tacka din vän han va grym =)

                  Som att få världens bästa födelsedags present utan att fylla år =)

                  Jävligt lycklig nu, har grunat på detta med försäkring hela vintern.
                  _____________________
                  Överlycklig äger till:
                  Fiat Coupe 16v Turbo -95

                  Comment


                  • #11
                    Se_Fox: Lycka Till & kör försiktigt
                    ps. bli inte arg på salus, det var bara en 'dålig' försäljare som ville ta 10ksek och sitta bekvämt resten av månad.

                    Comment


                    • #12
                      Originally posted by AmiS
                      Se_Fox: Lycka Till & kör försiktigt
                      ps. bli inte arg på salus, det var bara en 'dålig' försäljare som ville ta 10ksek och sitta bekvämt resten av månad.
                      alltså hur fungerar det där egentligen??

                      btw kan inte du höra en prisuppskattning på 22år aldrig någon skada boende i ort med ca 30 000 människor(byhåla mao)?

                      vågar inte ringa själv*blush*

                      alltså är det en jättenära vän till dig eller?

                      edit:fyller också 23 så jag är 83a...


                      edit2: 20v turbon.
                      min gamla 405mi16 91 krockad och skrotad :/ http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=668

                      Comment


                      • #13
                        Jag hörde mig för och fick ett pris på 12600kr/år... ska kolla med andra försäkringsbolag får vi se vem som kan konkurera. På en annan coupe som jag tittade på innan den nuvarande köptes gick försäkringen på dryga 10 000kr/år. Killen på IF sa att många från SFK har ringt och hört sig för
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #14
                          Vad säger IF om bankörning?
                          Porsche Boxster S 2002

                          Comment


                          • #15
                            I senaste Automobil står det lite om försäkringar vid bankörning. Ska kolla när jag kommer hem.
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment

                            Working...
                            X