Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dumpventil, fortfarande samma ljud..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dumpventil, fortfarande samma ljud..?

    Min bosch lät fshfshfsh när den dumpade, och jag har läst att membranet är paj om den låter så.
    Köpte en JBR-A25 och bytte ut. Allt gick bra med bytet, men till min förvåning låter den precis likadant som innan.
    Varför blir det så?

  • #2
    om jag gissar så låter han inte så runt max laddtryck....bara
    på lågt tryck...det e att dumpen öppnar inte korrekt förrän
    ett visst laddtryck...men låter den så på alla tryck då e den kass...
    Fiat Coupe 16vt -95
    Depå - Projekt tråd - Garaget.org

    Comment


    • #3
      Eller så var den gamla hel?
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Den låter så på alla tryck. Låter ju konstigt om den nya också skulle vara paj?

        Comment


        • #5
          har du kollat slangarna runt dumpen så den släpper luft någonstans...org dump ska inte låta så..inte ens på låg
          tryck....
          Fiat Coupe 16vt -95
          Depå - Projekt tråd - Garaget.org

          Comment


          • #6
            Det enda jag kan tänka mig är att vakumslangen är paj, det andra ser bra ut. Vakumslangen ser jag inte vart den tar vägen.
            Om jag inte satt dumpen på fel slang? Ska den sitta på den pipen som sitter på grova röret som kommer från turbon?
            Eftersom den är öppen så pluggade jag röret som går till insuget.

            Comment


            • #7
              Den ska sitta på röret som går in i insuget...från ic:en....
              den som skjuter tillbaka in i "luftfiltert" (inte riktigt)
              ska pluggas igen...alltså låter det som du har pluggat
              igen fel hål och då slår dumpen fel...byt så blir de säkert bra...
              Fiat Coupe 16vt -95
              Depå - Projekt tråd - Garaget.org

              Comment


              • #8
                Ok, förmodligen jag som hade tummen mitt i handen då. Jag får kolla om jag har satt den fel imorgon. Tack så länge för hjälpen!

                Comment


                • #9
                  Tummen sitter säkert som den ska...de brukar vara svårt att se
                  då org dumpen sitter omvänt med anslutningarna mot vad de flesta dumpar gör...hoppas de löser sig...
                  Fiat Coupe 16vt -95
                  Depå - Projekt tråd - Garaget.org

                  Comment


                  • #10
                    Sådär! Nu funkar det bättre. Dock låter det fortfarande fshfshfsh på lågt laddtryck, runt 2000varv. Runt 3000 varv låter det KAPLASH fshfshfsh Och 4000 och uppåt låter bara dumpen.
                    Kan det vara något läckage eller nåt?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Jojje_39_procent
                      Sådär! Nu funkar det bättre. Dock låter det fortfarande fshfshfsh på lågt laddtryck, runt 2000varv. Runt 3000 varv låter det KAPLASH fshfshfsh Och 4000 och uppåt låter bara dumpen.
                      Kan det vara något läckage eller nåt?
                      Just KAPLASH ljudet förstår jag inte riktigt men en uppdaterad
                      dump e gjord för att hålla för högre laddtryck och släpper inte trycket så tidigt som org dump...därför låter den som den gör runt 2000 varv...skaffa en laddtrycksmätare och titta lite vad för laddtryck du har när ljudet som du inte gillar kommer....
                      annars tror jag nog att de nu låter som de ska...se bara till att aldrig släppa gasen innan max ladd så låter det alltid bra...
                      Fiat Coupe 16vt -95
                      Depå - Projekt tråd - Garaget.org

                      Comment

                      Working...
                      X