Announcement

Collapse
No announcement yet.

större avgas rör!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • större avgas rör!!

    Har precis skaffat mig en 20 vt går de att få på större avgasrör på grejjerna ser ju lite taight ut .... och isf vem kan montera de för vettiga pengar!!!

  • #2
    Du bör ange var i Sverige du befinner dig. Ändra LOCATION till vilken stad du bor i.

    Om du bor nära Göteborg kan www.a-alt-avgassystem.se varmt rekommenderas. De fixar det mesta till sjyssta priser. Har även alla delar du behöver i samarbete med Raka Rör (http://www.rakaror.o.se/) som ligger i huset bredvid.
    Coupé 20VT LE -99 Svart
    Camaro V8 1LE -14 Röd
    Huracan V10 610-4 -14 Grå
    Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

    Comment


    • #3
      Välkommen hit!

      Hehe seriöst namn du har.. Gör en search på forumet här och du kommer hitta en del trådar som handlar om detta. En väldigt färsk t.o.m.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Takcar

        Men fortfarande en fråga obesvarad går de att få platts med 3 tumm eller får man nöjja sig med 2.5tumm och ger de nån effekt samt ska man montera race katt då så man slipper slita ner allt för besiktning

        Comment


        • #5
          3" får plats, säkerligen större också om man verkligen vill...
          F.ö. så gäller väl detsamma som på alla andra turbobilar, att det självklart ger lite resultat.
          Om du ska köra med kat eller ej är väl upp till dig själv, om du orkar byta inför varje besiktning eller helst vill slippa.

          Panda 169

          Comment


          • #6
            Har man inte trimmat mer än 300hk märker man nog ingen större skillnad på 2.5tum eller 3. Bara att det blev tyngre, bullrigare, plånboken är tunnare och markfrigången sämre med 3 tum..
            Flaskhalsen ligger innan katten och själva katten.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              tAckar

              tackar för snabba svar!!!! uppskattat snart kommer de upp bilder på min bevingade racer!!!!

              Comment


              • #8
                Dasen, kolla in fccuk.org, det engelska Fiat Coupe forumet. De har precis startat ett gruppköp på Blueflame avgassystem. Detta är komplett från turbon till bakre kofångare, size: 2.75 tum.

                Länk till gruppköpet: http://www.fccuk.org/forum/showflat....e=0#Post132365

                Mer info om Blueflame kan du hitta i denna tråden:
                http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?s=&threadid=6010

                Välkommen till forumet!
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #9
                  hmm..

                  hur svårt är de att få dit de där systemet har polare som kan skruva men dem har ju ingen riktig verkstad... priset är ju suverent även om man inkluderar deras katalysator

                  Comment

                  Working...
                  X