Announcement

Collapse
No announcement yet.

12000-milservice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 12000-milservice

    Någon som vet vad som görs i denna service på en 2.0 16VT?
    //Otto

  • #2
    Re: 12000-milservice

    Originally posted by Otto Pettersson
    Någon som vet vad som görs i denna service på en 2.0 16VT?
    //Otto
    Står i serviceboken annars kan du titta i verkstadsmanualen som finns här -> http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?threadid=3986

    Verkstadsmanual (PDF-dokument)

    OBS att den är på mer än 100mb.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      OK Tackar!
      Det stod att Timing Belt skulle butas vid 12K mil antar att detta är kamremmen?

      Comment


      • #4
        Timing belt = kamrem, så helt riktigt.

        Panda 169

        Comment


        • #5
          Tack då var det bekräftat!
          Jag tittar ju på en 16VT-96 som jag är sugen på att köpa ägaren säger att kamremen är bytt vid 10K, jag har inte kollar detta i serviceboken ännu. Problemet är den är importerad från Italien så det är bytt där och det kanske blir svårt att tyda i boken, jag är inte så bra på italienska

          Någon som har några bra tips på vart man kan kolla upp lackskarvar, några bra ställen på bilen att titta på alltså ?

          Comment


          • #6
            Det vanliga är att huven är omlackad och då ser man det lätt mellan huv/dörr (inkl. passningen där om den varit avplockad!) Även bakre stötfångare syns tydligt om den är omlackad.
            Men, om man köper bil från Italien är väl frågan om man överhuvudtaget hittar en bil som inte är omlackad...
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment

            Working...
            X