Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min Coupé dog idag!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min Coupé dog idag!!

    Skulle på några ärende idag....
    vid första stoppet luktade det brännt.. öppnade motorhuven o såg ut som det rök från inloppet till turbon...

    Slutade ryka... Stod still i kanske en kvart.

    Startade bilen o skulle köra en liten bit till.
    efter två tre minuterskörning börjar varvmätaren hoppa. bilen går iriktigt tungt hur jag än gasade o växlade. visste där va en lite parkering bara en lite bit fram. Lyckade ta mig dit tittar i backspgeln o det sista jag ser e hur det bara spottar ut blå rök från avgasröret.. riktigt mycket... bilen dör av sig själv precis när jag kommit in på parkeringen. Öppnar motorhuvendirekt syns ingen rök ingetning i motorrummet. Försöker starta bilen händer absolut ingeting förutom att värvamätaren slår fullt runt utan att jag gasar o flyger lika snabbt till baka till botten.

    Tar en promenda hämtar en annan bil.

    Kommer tillbaka för att putta bieln rätt så jag kan bogsera hem den. Försöker starat bilen. startar direkt. Inga fel lampor lyser . ingen rök inga konstiga ljud. börjar bogsera hem bilen m motorn på tomgång för att bromsar o styrning ska funka. efter fem minuter dör motorn igen av sig själv. ingen rök ingen konstiga ljud inga varningslapor denna gången heller. Så nu står bilen på gården o jag vill inte starta eller pilla förrän jag vet vad som kan vara fel. Körde med den i lördags o då gick den hur rba som helst...

    Någon som har någon aning...

    //Daniel
    Vart tog min nacken vägen!?

  • #2
    Jag tror minsann du har en tändning av märket Magneti Marelli? :-)
    Förlåt men det där låter jobbigt, lider med dig!
    Personligen kan jag inte komma med någon annan ide än just tändningsfel.

    EDIT: Oops såg att du ju kör 20VT numera. Ajdå.. :-(
    Last edited by per; 22 August 2006, 17:10.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Blå røyk?? Høres alvorlig ut spør du meg. Lider med deg...

      Comment


      • #4
        OM det nu blir så himla dyrt som det verkar att det kommer bli så kommer förmodligen bilen sättas ut till salu som reservdelsbil...

        SÅ vi får väl se vad som händer... *ledsen*
        Vart tog min nacken vägen!?

        Comment


        • #5
          Hjälp finnes

          tycker det är trist att se en coupé stå stilla...såg att du var från laholm.. Jag driver en bilverkstad i harplinge utanför halmstad o kör helst av allt oxå coupé.. kan kanske komma ner o titta på din bil om du vill.. du kan skicka ett pm eller ringa 0736385747
          mvh tobias

          Comment


          • #6
            Vad var felet? För det löste sig va?
            Fiat uno 355hk på 1.3 liter
            X1/9
            www.kallebacksmotor.se

            Comment


            • #7
              näe har faktikst inte löst problemet. mekanikern kunde inte komma.. Så... ska se om jag kan kolla det nu i helgen eller nått..
              Har varit sjuk hela veckan så har inte titta på den alls...
              Vart tog min nacken vägen!?

              Comment

              Working...
              X