Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad heter färgen? Färgkod?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad heter färgen? Färgkod?

    Tänkte ta o stenskottsbehandla fronten men vill behålla färgen och även veta vad färgen heter.
    Så ser den ut. Syftar på den mörka lacken o ej Portofino färgen.


    Gammal bild då den var i glenns ägande..
    Attached Files

  • #2
    God only knows, som man säger..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per
      God only knows, som man säger..
      Ja, eller Glenn då kanske. Fast det är ju i princip samma sak...
      Coupé 20VT LE -99 Svart
      Camaro V8 1LE -14 Röd
      Huracan V10 610-4 -14 Grå
      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

      Comment


      • #4
        Jo enl förste mosebok gjorde Gud Glenn till sin egen avbild. Så sant. Amen.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Jaja tillbaka till topic

          Comment


          • #6
            Jag antar att det är Ink Black (820?)
            /Peter

            Comment


            • #7
              Jag tycker det liknar (sikkens 4890-3) , Obs jag är ingen gud så ta det med en nypa salt.
              Fiat uno 355hk på 1.3 liter
              X1/9
              www.kallebacksmotor.se

              Comment


              • #8
                Åk till en färghandel så kollar dom upp det med sin magiska maskin.

                Comment


                • #9
                  Jag tycker den ser lite ljusare ut än inc black, men det kanske bara är för att den är mot det portofinoblåa.

                  Vad är det förresten för fel på cerise?
                  Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
                  Fiat Marea Weekend 1,6 -97

                  Comment


                  • #10
                    Nä de ska vara en mörkare version av orginalfärgen, sett den irl när han va på besök i vbg, bästa är att fråga glenn eller som dom säger åka till lackverkstad som kollar med sina mätinstrument..
                    With great power comes the bitches
                    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                    Comment


                    • #11
                      Undrar ifall det inte är kod 810 (Electric Blue)

                      Skickar en länk där ni kan kolla..Kolla på frontspoilern o jämför med min bild.

                      http://www.orle.se/index.php?id=22#

                      Någon som håller med?

                      Comment


                      • #12
                        Nä, electric blue är mycket ljusare. Om det är en fiat-färg så är jag ganska så säkerp å att det är Ink Black. Ta bilen till en lackfrima och kolla färgkorten?
                        /Peter

                        Comment


                        • #13
                          Undrar ifall det inte är färgkod 426. Midnight blue.
                          Jag tror nästan jag har prickat rätt nu.

                          Har fortfarande inte vart hos nån lackerare för att kolla upp det hos dom, har inte tid

                          Comment


                          • #14
                            lite finbesok.

                            tjena grabbs! tankte titta inom och se hur ni har det. verkar rulla pa som vanligt har. sjalv sitter jag pa koh samui(thailand) just nu med min otroligt snyggfula 125cc scooter vantandes utanfor. trevlig liten sak. har siktet installt pa att hyra en 250cc imorgon och utforska on pa en heldag! min manlighetskurva kommer na ett toppvarde! nasta vecka har jag tankt ta dykcertifikat och sen ar det nyar och allt va det innebar! har dock inte sett en enda coupe an sa lange! =(

                            tillbaks till topic: jag vet faktistk inte vilken fargkod det ar (aven fast vissa har drar korrekta paraleller mellan mig och gud). det var tysken fore min tid som bestamde sig for att lackera den. sen om han hade nan fargkod pa det eller bara pekade pa en farg i en katalog och sa det blir nog bra, det kan bara gudarna veta(dock ej jag). men kor inom en lackfirma och lat dom kolla. hoppas du ar nojd med bilen annars?

                            ha det bra allihopa.
                            //Glenn
                            " det finns bara ett sätt att födas, men tusen sätt att dö "

                            Fiat Coupe 20vt

                            Comment


                            • #15
                              Re: lite finbesok.

                              Originally posted by GlennE
                              tjena grabbs! tankte titta inom och se hur ni har det. verkar rulla pa som vanligt har. sjalv sitter jag pa koh samui(thailand) just nu med min otroligt snyggfula 125cc scooter vantandes utanfor. trevlig liten sak. har siktet installt pa att hyra en 250cc imorgon och utforska on pa en heldag! min manlighetskurva kommer na ett toppvarde! nasta vecka har jag tankt ta dykcertifikat och sen ar det nyar och allt va det innebar! har dock inte sett en enda coupe an sa lange! =(

                              tillbaks till topic: jag vet faktistk inte vilken fargkod det ar (aven fast vissa har drar korrekta paraleller mellan mig och gud). det var tysken fore min tid som bestamde sig for att lackera den. sen om han hade nan fargkod pa det eller bara pekade pa en farg i en katalog och sa det blir nog bra, det kan bara gudarna veta(dock ej jag). men kor inom en lackfirma och lat dom kolla. hoppas du ar nojd med bilen annars?

                              ha det bra allihopa.
                              //Glenn
                              Nice Glenn!
                              Jodå jag är riktigt nöjd med den, har satt på vinterdäck o har ett Apexi filter som väntar på posten och ett GTEC 1 chip kommer att levereras inom kort

                              OT: Vart blir det o åka efter Thailand?

                              Comment

                              Working...
                              X