Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur såg det här ut då?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    En till...
    Attached Files
    -Coupe 16vt -95-
    -Punto 60 -06-
    -Alfa 156 JTS -04-

    Comment


    • #17
      Originally posted by Fyr
      Apråpå ferrari, här har man åxå försökt sej på nåt, konstigt att de inte förstår att det är en fiat.
      Oj, finns det inga gränser vad man får göra påen bil.. Bilden jag bifogade var ju inget mot den här..
      // Helena

      Comment


      • #18
        Originally posted by Helena
        Oj, finns det inga gränser vad man får göra påen bil.. Bilden jag bifogade var ju inget mot den här..
        Hehehe, men det är ju lite humor iaf! Gör ju bara att ens egna blir finare och ovanligare...
        Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
        Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
        Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

        Comment


        • #19
          Originally posted by Fyr
          Apråpå ferrari, här har man åxå försökt sej på nåt, konstigt att de inte förstår att det är en fiat.
          Hm... det där kan faktiskt vara det absolut fulaste i stylingväg jag någonsin sett när det gäller QP:n - och då finns det ju en del att ha i åtanke. Intressant att bygga bort grillen och istället bygga om huven och fippla dit ett par dimljus/blinkers etc. *host*
          Det verkar som om många som stylar sina bilar har den uppfattningen att ord som: "originell", "unik" och "blickfångare" är synonymt med: "snygg", "cool" och "åtråvärd". Sanningen är väl mer den, åtminstone i det här fallet, att anledningen till att dessa objekt ofta är unika är att endast en smaklös, blind och drogpåverkad orangutang med en svårt traumatisk barndom skulle kunna få för sig att göra något liknande. Nej, hellre ett hårt slag i njurtrakten medelst slagträ än att behöva köra den där.

          Comment


          • #20
            Hm, det jag tycker gör QPn så orginellt snygg är bl a den mystiska blandningen av mjuka kurvor och skarpa veck/slag. Har fortfarande lite svårt att förlika mig med det skarpa slaget på motorhuven/huvsidan och "underbettet" på stötfångaren. Den här fronten försöker trolla bort underbettet men tar samtidigt bort en del av orginaliteten. Eller?
            il giallino
            Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

            bella rossa
            Coupé 20VT LE nr1516 1999

            white pearl
            Mini Cooper D 2007

            Comment


            • #21
              Här har man åxå försökt sej på att bygga en ferrari av ett stycke coupe fiat.
              http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...hlight=ferrari
              -Coupe 16vt -95-
              -Punto 60 -06-
              -Alfa 156 JTS -04-

              Comment


              • #22
                Originally posted by Mikael W
                Den här fronten försöker trolla bort underbettet men tar samtidigt bort en del av orginaliteten. Eller?
                Den är skitful, med andra ord.

                Comment


                • #23
                  jasså tävlar vi i fulast front.. mailade faktikst företaget som gjort denna...men fick aldrig svar hmmm

                  Många linjer i designen som inte stämer hehe
                  Attached Files
                  With great power comes the bitches
                  Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                  Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                  Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                  Comment


                  • #24
                    sedan finns ju alltid denna..om du vill ha bra kylning..
                    Attached Files
                    With great power comes the bitches
                    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Aapan
                      Hm... det där kan faktiskt vara det absolut fulaste i stylingväg jag någonsin sett när det gäller QP:n - och då finns det ju en del att ha i åtanke. Intressant att bygga bort grillen och istället bygga om huven och fippla dit ett par dimljus/blinkers etc. *host*
                      Det verkar som om många som stylar sina bilar har den uppfattningen att ord som: "originell", "unik" och "blickfångare" är synonymt med: "snygg", "cool" och "åtråvärd". Sanningen är väl mer den, åtminstone i det här fallet, att anledningen till att dessa objekt ofta är unika är att endast en smaklös, blind och drogpåverkad orangutang med en svårt traumatisk barndom skulle kunna få för sig att göra något liknande. Nej, hellre ett hårt slag i njurtrakten medelst slagträ än att behöva köra den där.
                      Tycker också att det ser för gräsligt ut. Däremot tror jag inte att en drogpåverkad orangutang eller någon som är drogpåverkad överhuvudtaget skulle kunna klara av att tillverka något sådant. Sanningen är nog snarare att det ligger massor av timmar i garaget bakom den där bilen av en väldigt passionerad (och kanske något excentrisk) bilägare. Hade han dessutom varit begåvad med "god smak" så hade det kunnat bli något riktigt coolt. Nästa gång han bygger om en bil (alla måste ju få bygga hur de vill) kanske han får till designen bättre och det vore ju kul, för hur skulle dagens bilar se ut om alla designade likadant och ingen vågade sticka ut hakan och prova ny ideer (host Chris Bangle... host fiat coupe...)?
                      Last edited by Linus; 20 April 2007, 22:28.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Linus
                        Tycker också att det ser för gräsligt ut. Däremot tror jag inte att en drogpåverkad orangutang eller någon som är drogpåverkad överhuvudtaget skulle kunna klara av att tillverka något sådant. Sanningen är nog snarare att det ligger massor av timmar i garaget bakom den där bilen av en väldigt passionerad (och kanske något excentrisk) bilägare. Hade han dessutom varit begåvad med "god smak" så hade det kunnat bli något riktigt coolt. Nästa gång han bygger om en bil (alla måste ju få bygga hur de vill) kanske han får till designen bättre och det vore ju kul, för hur skulle dagens bilar se ut om alla designade likadant och ingen vågade sticka ut hakan och prova ny ideer (host Chris Bangle... host fiat coupe...)?
                        Kan erkänna att jag överdrev något... så här i efterhand. Dessutom skrev jag "få för sig att..." vilket ju egentligen inte betyder samma sak som att "kunna". Om man vill va petnoga. Men förstår din poäng.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Aapan
                          Kan erkänna att jag överdrev något... så här i efterhand. Dessutom skrev jag "få för sig att..." vilket ju egentligen inte betyder samma sak som att "kunna". Om man vill va petnoga. Men förstår din poäng.
                          Tycker bara att det är synd att racka ner på bilar sådär, tycker själv att det är rätt kul att se de där bilderna.

                          Du har rätt i att jag tolkade dig lite fel där. Det är mycket möjligt att det är sånt orangutanger går runt och tänker på, så att de faktiskt skulle kunna få för sig något liknande. Det där vet du säkert bättre en jag Aapan
                          Last edited by Linus; 21 April 2007, 01:00.

                          Comment


                          • #28
                            Det är inte alltid kunnande och god smak sammanfaller i samma individ. Det är heller inte alltid som rikedom och god smak går hand i hand.

                            Tur att man iaf har god smak!?
                            Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
                            Fiat Marea Weekend 1,6 -97

                            Comment

                            Working...
                            X