Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny på forumet....chip till 16v turbon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny på forumet....chip till 16v turbon?

    Hejsan alla! Jag är nybliven ägare till en coupe turbo 16v, 1994. Jag har precis reggat in den, idag faktiskt. Undrar om det är någon som vet var man får tag på chip till den? Jag har redan införskaffat, GFB-dump, bränsletrycksregulator, sportfilter och håller på att bygga 3"system med sportkat och Novitec slutdämpare.

    Jag ska lägga upp bilder så fort den ser något ut....har beställt lite styling också!

    Den är sänkt 35 mm från början, men jag tycker ändå att den är alldeles för hög! Några tips?
    Last edited by mange-ängelholm; 23 May 2007, 20:39.
    Giallo Ginestra

  • #2
    Re: Ny på forumet....chip till 16v turbon?

    Originally posted by mange-ängelholm
    Hejsan alla! Jag är nybliven ägare till en coupe turbo 16v, 1994. Jag har precis reggat in den, idag faktiskt. Undrar om det är någon som vet var man får tag på chip till den? Jag har redan införskaffat, GFB-dump, bränsletrycksregulator, sportfilter och håller på att bygga 3"system med sportkat och Novitec slutdämpare.

    Jag ska lägga upp bilder så fort den ser något ut....har beställt lite styling också!

    Den är sänkt 35 mm från början, men jag tycker ändå att den är alldeles för hög! Några tips?
    Välkommen till SFK!

    Det finns en kille på det engelska forumet http://www.fccuk.org/forum/ubbthreads.php som heter paulinho. Han säljer evo chip till 16vt. Registrera dig på forumet och skicka ett pm till honom.

    Vill du få bilen ännu närmare marken finns coilovers från bl a KW som sänker max 60 mm. Eller så bonntrimmar du dvs du kapar fjädrarna till rätt längd. Inget jag rekommenderar
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Tackar, tackar!

      Det ska jag kolla ja. Jag har hört (dåliga) rykten om att det inte går att chippa min motor på vanligt sätt, dvs bara byta ut chippet, utan man var tvungen att programmera om den?!

      Ja, coilovers låter ju bra. Lite dåligt med kulor i börsen just nu bara.....ska kolla E-bay.

      Jag har faktiskt på allvar funderat på att kapa fjädrarna...........men jag vet inte, det blir kanske urusel väghållning eller rentav livsfarligt! Någon som har provat?
      Giallo Ginestra

      Comment


      • #4
        Det är bara utbyteschip på 16vt....
        Fiat Coupe 16vt -95
        Depå - Projekt tråd - Garaget.org

        Comment


        • #5
          lånar tråden lite. har läst att de flesta och evp chip elelr novotiek eller avd det heter :P

          har läst att de har på itsfun framför allt till 20vt som verkar billiga och ge mycket kraft.
          hur mycket etxra kuser ger dem?

          finns det någon orsak till detta?

          bara allmänt nyfiken.
          Last edited by mcpot; 24 May 2007, 21:31.
          Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
          "With great power comes great responsibility"

          Comment


          • #6
            it's fun är inte billigare än evo eller Gtec eller novitec.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              jag har 2 chip liggandes.. evocars chip har tror dom e till den sena ver av 16 vt turbon..

              beställde och upptäkte när jag öppnade boxen att den redan va chipad O.o hehe ligger ändå bara å skräpar



              priside 400kr
              Last edited by Lx3me; 24 May 2007, 05:09.
              www.garaget.org/Lx3me

              Comment


              • #8
                Jag kan ju tänka mig att köpa det chippet såklart, men hur i h-vete vet man om det passar på min -94:a? Jag vet ju inte ens var styrboxen sitter, för det är väl i den som chippet sitter??!! Som sagt, jag är ju nybörjare på fiat.
                Giallo Ginestra

                Comment


                • #9
                  Att det passar får du nog bara lita på säljaren....sen om du sitter i passagerarstolen så sitter boxen till höger om din högra fot...fyra skruv...sen e de bara att byta....
                  Fiat Coupe 16vt -95
                  Depå - Projekt tråd - Garaget.org

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by mange-ängelholm
                    Jag kan ju tänka mig att köpa det chippet såklart, men hur i h-vete vet man om det passar på min -94:a? Jag vet ju inte ens var styrboxen sitter, för det är väl i den som chippet sitter??!! Som sagt, jag är ju nybörjare på fiat.
                    Paulinho kan hjälpa dig med detta.
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Lx3me
                      jag har 2 chip liggandes.. evocars chip har tror dom e till den sena ver av 16 vt turbon..

                      beställde och upptäkte när jag öppnade boxen att den redan va chipad O.o hehe ligger ändå bara å skräpar



                      priside 400kr
                      Vad står det på chippen? Det ska tydligen finnas något nummer där? Så kan jag kolla om det passar min bil. I så fall så köper jag det så klart!
                      Giallo Ginestra

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Gustaf
                        Att det passar får du nog bara lita på säljaren....sen om du sitter i passagerarstolen så sitter boxen till höger om din högra fot...fyra skruv...sen e de bara att byta....
                        Ok. Jag ska kolla, tackar, tackar!
                        Giallo Ginestra

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Freddan72
                          Paulinho kan hjälpa dig med detta.
                          Jag hittar inte honom på forumet, har du någon länk?
                          Giallo Ginestra

                          Comment


                          • #14
                            chip ver är : 194.04


                            det som står på chipet är: 16cpe h04
                            www.garaget.org/Lx3me

                            Comment


                            • #15
                              såhär är det... om du vill veta om mina chip passar din bil så gör du såhär:

                              Du sätter dig i bilen startar den om det står KEYCODE i instumentpanelen passar dom INTE.. om det inte står keycode så passar dom chipet e gjort för 94 - 95
                              www.garaget.org/Lx3me

                              Comment

                              Working...
                              X