Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nån som vet ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nån som vet ?

    Tänkte köpa denna idag, och jag undrar om nån vet nått om den ?
    Någon inside info från klubben tänkte jag

    http://www.blocket.se/vi/12852223.htm?ca=23_11_s



    Samt vad hade ni max betalat för den ?
    Han hade en gamal service bok som var senast ifylld typ 3000 mil, och inga papper på den, typ olje service osv...
    Hur vet man om den har varit skruvad i tyskland ?
    Täcken osv ?

    Tackar

    // André
    Fiat Coupe Turbo 16v -94

  • #2
    vad du kan göra med import är i princip kolla hur länge första ägaren hade bilen, om han importerade till sig själv eller om han importerande för försäljning dvs vinst. Importerande han till sig själv så är det ju ett ganska bra tecken då man är petigare med saker som man ska ha själv. Skruva mätaren i tyskland är väldigt förbjudet och straffas ganska hårt. Det är oftast köparen och i samband med importen som mätaren skruvas.
    Last edited by Alan80; 2 August 2007, 13:02.
    Fiat Coupe 20VT Plus -99
    "Trying is the first step towards failure"

    Homer S

    Comment


    • #3
      Vad det gäller skruvade mätare så brukar det inte vara så om man köper bilen I Tyskland direkt själv ,det skruvas när dom kommit hit av säljarna här i Sverige men inte alltid,
      i Tyskland e det fängelse om dom kommer på att dom skruvat mätaren på bilen,den risken tar dom nog sällan
      vad gäller service bok o.s.v kan jag tala för min egen del ,jag har importerat min coupe själv ,hämtade den i Frankfurt
      den har inte heller service boken men man kollar på olika saker hur slitet det är och sen får man ju bedömma om det kan stämma med milen,typ pedalerna skall vara nästan som nya om bilen rullat bara 3000 mil typ.

      Kolla sedan om det ryker blått när du gasar på eller när du släpper gasen
      gör den det då skall du inte ge dom pengarna men annars e det väl okej pris

      men det går ju säkert att pruta på den, e ju 94:a 16vt






      när du kör bilen kan du känna om den e som en ny bil "stum" i
      framvagn ,fjädrar,dämpare,och bussningar..


      OBS::: begär kvitto på var och när kamremen är bytt:::OBS

      Lycka till
      Last edited by cubase; 2 August 2007, 14:35.
      Fiat Punto ELX -99

      Fiat Coupè 20VT -99 *såld*

      Comment


      • #4
        Riktig mardröm helt ärligt, åkte 65 mil i onödan....
        Han sa att det var små saker som var fel, men detta är inte små saker, detta är renoverings objekt seriöst....

        * ca 10 olika nyanser av röd....dom har lackat olika delar i olika färger, tex bagage luckan var mera ceris eller vad den färgen heter, typ mot rosa hållet, samt ena skärmen var en röd, och dörren en röd....suck
        * bagageluckan helt fuckt...(inte vanliga fiat felet)
        * Kopplingen tog riktigt högt upp.
        * Hjullagret höger bak helt sönder, låter som fan när man kör
        * Båda elhissarna/fönsterna fastnar efter ca 5 cm, sen får man dra upp dom för hand, går ej att fixa
        * Höger skärmhus bak, ca 20 x 20 cm stor lappning , vet ej varför, men nyansen är orange, ser riktigt fult ut...
        * Ratten sliten en hel del
        * Inredningen låter som en gamal säng med knirrande fjädrar..

        Orkar inte skriva mera, jag blev riktigt besviken, max 20k för den bilen , sen hade man ändå gjort en dålig affär...

        Min åsikt...

        // André
        Fiat Coupe Turbo 16v -94

        Comment


        • #5
          Ja tyvärr finns det skojare överallt.
          Du får ta dig en titt på någon annan Coupé, för du ska väl fortfarande ha en.
          I Trust In Thrust

          Comment


          • #6
            Originally posted by Piloten
            Ja tyvärr finns det skojare överallt.
            Du får ta dig en titt på någon annan Coupé, för du ska väl fortfarande ha en.
            Vet inte får se, får väl testköra en "okej" en och känna hur den känns innan jag kollar vidare...
            Har en kompis som kör en gul i Malmö, ska höra med han, så man vet hur bilen SKA kännas och gå, innan man köper en...

            Söker på blocket varje dag

            // André
            Fiat Coupe Turbo 16v -94

            Comment


            • #7
              Åk till Tyskland annars å hämta hem en
              e billigare där
              Fiat Punto ELX -99

              Fiat Coupè 20VT -99 *såld*

              Comment


              • #8
                Ja du har ju inte allt för långt till Tyskland så det är ju en bra idé.
                I Trust In Thrust

                Comment


                • #9
                  Fast vet inte om det känns lönt när vi pratar om 30-50k ?
                  Sen kostar resan och reggning osv osv, ca 5-8k...

                  Söker lite till i sverige sen får vi se vad det blir

                  // André
                  Fiat Coupe Turbo 16v -94

                  Comment


                  • #10

                    Pratade med dom nyss, dom sa att ACn är sönder, att den vägrar att äns starta, något vanligt fel eller nån som vet om man kan fixa de ?

                    // André
                    Last edited by Ulrik; 6 August 2007, 17:33.
                    Fiat Coupe Turbo 16v -94

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Ulrik
                      Nån som vet nått om denna ?

                      http://www.blocket.se/vi/12909300.htm?ca=23_11_s

                      Pratade med dom nyss, dom sa att ACn är sönder, att den vägrar att äns starta, något vanligt fel eller nån som vet om man kan fixa de ?

                      // André
                      Jag kikade på den där för ca 1 år sedan. När den var i en annan killes ägo.
                      Vet inte, men jag gillade den inte. Ryckig vid acc, tickade, etc. Ägaren sa iofs att han fixade det sen.
                      Utvändigt är den fräsch.
                      Invändigt var det inget fel på den heller vad jag minns.
                      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                      Comment


                      • #12
                        Du skriver att budget ligger på 30-50 000. Du har inte funderat på att lägga till tio och få en 20vt istället? Iofs kan det ju vara bra att ha en buffert kvar efter köp också.
                        Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
                        Fiat Marea Weekend 1,6 -97

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Johannes
                          Du skriver att budget ligger på 30-50 000. Du har inte funderat på att lägga till tio och få en 20vt istället? Iofs kan det ju vara bra att ha en buffert kvar efter köp också.
                          Saken är att det blir min bruksbil, köra till jobbet osv..
                          Har även en annan
                          Så jag vill inte lägga för mkt pengar på den,där av....
                          Tycker bara om dom....fina bilar

                          Ang kamremmen, om där inte finns dokumentation, hur kan man då se om den har varit bytt eller ej ?

                          // André
                          Last edited by Ulrik; 6 August 2007, 17:34.
                          Fiat Coupe Turbo 16v -94

                          Comment

                          Working...
                          X