Announcement

Collapse
No announcement yet.

2,0 16v Turbo -94

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2,0 16v Turbo -94

    Tjenare köpt mig en härlig coupe
    Har nu efter andra veckans körning råkat ut en hemsk sak med bilen och kan fan inte hitta felet..


    Det började med att bilen gick ryckigt som fan när man skulle accelerera.
    sen började den gå ojämnt på tomgång licksom gurglar mellan 5-900 varv.
    sen så är den fruktansvärt svårstartat man får liksom kranka den ca 10sekunder innan den startar.

    bytte stiften men hjälpte inte gjort rent tomgångsmotorn men hjälpte inte.
    bytt tändkablar men hjälpte inte bytt båda tändspolarna men hjälpte inte, bytt luftfilter olja och filter men hjälpte inte.
    kollat efter läckor och kabelbrott eller dylikt men hittar inget som är fel.

    jag funderar på att göra mig av med bilen nu om den inte vill sig asså.

    kom på en sak till stiften som satt i tidigare var kolsvarta inte normalt ljusbruna som sot på stiften sägs att det är dem felen som stiften visar

    Snälla hjälp mig någon om ni vet nått ÄLSKAR JU MIN COUPE !!!!
    //Mvh Lessen Alex
    Attached Files
    Last edited by Freddan72; 22 August 2007, 07:53.

  • #2
    Kolsvarta låter ju iallafall som om bilen får för mycket soppa. Ev jordpunkter för sprutet, kolla dom. Ja, jordpunkterna öht. Bara för att utesluta så kolla gärna spänningen till soppapumpen så den får sina 12V. Sen skulle nog jag byta tempgivaren till insprutet. Mycket möjligt att den ger helt fel världen. Nån skillnad på att starta bilen när den är kall mot när den är varm? Självklart bara spekulationer. Men nått nytt att kika på kanske.


    //PP
    Last edited by ParkPre; 22 August 2007, 11:57.
    Porsche 996 C2 -00
    Volvo V60 D3 -12

    Comment


    • #3
      den är mer lättstartad när den är varm men bilen går ju bättre när den är kall..
      jag hänger inte med vad det var för givare som jag skkulle byta måste ju vara någon som har haft samma fel som mig

      Comment


      • #4
        Kolla om spjällägesgivaren är rätt inställd.
        Tänds insp. lampan någon gång, eller är den tänd hela tiden?
        Fiat Punto GT - Turbo for fun

        Comment


        • #5
          nej lampan är inte tänd och spjällhuset är nerplockat för en rengöring men var i toppskick misstänker faktiskt bränsletrycksregulatorn.
          men har ju ingene aning om hur mycket tryck det skall vara i en fiat coupe så ingen mening att mäta upp den.

          Comment


          • #6
            BTR:en ska leverera 2.5bar på 16VT.

            Och jag vet inte vart givaren sitter på bilen. Men antagligen någonstans runt termostaten skulle jag tippa.

            //PP
            Porsche 996 C2 -00
            Volvo V60 D3 -12

            Comment

            Working...
            X