Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diagnos utag!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diagnos utag!?!

    Tjena!
    nån som vet vilket diagnos utag coupen har? finns ju miljarder olika sladdar att köpa till laptoppen,
    kanske nån känner igen den rätta? här finns det lite:
    http://www.elekma.com/index.php?lang...f9b74095345027

    edit: o det är en -95 coupe 16vt den ska passa till.
    Last edited by Fyr; 30 August 2007, 19:01.
    -Coupe 16vt -95-
    -Punto 60 -06-
    -Alfa 156 JTS -04-

  • #2
    Aloha vet
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      kollade som hastigast... verkar inte som dom har för coupén!
      Coupén har en kontakt som delas med Alfa upp t.o.m 1997 tror jag det är. Om jag inte är ute med cykeln som krävs separat strömmatning av kontakten också. Men där kan jag vara ute och cykla.


      //PP
      Porsche 996 C2 -00
      Volvo V60 D3 -12

      Comment


      • #4
        Kan det vara den som sitter framför spolarvätskebehållaren? Den använder jag till min "Widget" och läser av ev. felkoder samt vad ECU får för signaler från givare runt om i motorrummet. Jag är inte säker på om 16VT använder samma uttag.
        Attached Files
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          hmm...tror inte det är samma!? har för mej att den sitter under vindrutan på förarsidan?! nån 16vt ägare som har läst felkoder?
          -Coupe 16vt -95-
          -Punto 60 -06-
          -Alfa 156 JTS -04-

          Comment


          • #6
            16VT och 20VT har inte samma. På 20VT så sitter den där Freddan beskriver, men det hjälper ju inte dig.
            Enligt verkstadsmanualen så ska den sitta vid batteriet på 16VT. Men det är bäst om någon med en 16VT kan bekräfta det.
            http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
            http://www.garaget.org/?car=38250

            Comment


            • #7
              Nej, den sitter ungefär mellan kamremskåpan och torpedväggen, mellan höger fjäderbenstorn och MAP sensorn. Jag har för mig att det är en trepolig sladdkontakt som man drar ur/delar och kopplar in utrustningen på. 16vt har ODB 1 vilket egentligen inte är någon standard medan 20vt håller ODB2 standard som alla moderna bilar. Medför att utrustningen måste stöda just denna bilmodell eller nån av Fordarna som också använder Marellisprutet.

              Allt som det står ODB2 på är oanvändbart för en 16v med Marelli ECU.
              Last edited by TurboB; 30 August 2007, 22:03.
              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

              Comment

              Working...
              X