Announcement

Collapse
No announcement yet.

Då var det gjort

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Ante
    Hade du inte försökt sälja din bil ett tag? Då var det kanske snarare så att marknadspriset ligger på 85, än att den slumpades? Slumpar man en bil brukar den säljas snabbt ;-) Fast jag kanske tänker på en annan bil....
    Det ligger en hel del i det du säger Ante.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #17
      ...

      ...i Uppsala???

      Då ska jag hålla utkik efter henne!
      /Giallo Ginestra

      Comment


      • #18
        Originally posted by Ante
        Hade du inte försökt sälja din bil ett tag? Då var det kanske snarare så att marknadspriset ligger på 85, än att den slumpades? Slumpar man en bil brukar den säljas snabbt ;-) Fast jag kanske tänker på en annan bil....
        Självklart var det nog ett marknadspris, kanske lite under då jag var trött på alltihop och släppte två aningens högre bud då han som köpte den var väldigt på hugget.

        Frågan är väll hur man motiverar ett så lågt marknadspris för en bil med den utrustningen och det miltalet?

        Det enda jag kan komma på är fiatmärket i fronten.
        Porsche Boxster S 2002

        Comment


        • #19
          Originally posted by TobbeC
          Självklart var det nog ett marknadspris, kanske lite under då jag var trött på alltihop och släppte två aningens högre bud då han som köpte den var väldigt på hugget.

          Frågan är väll hur man motiverar ett så lågt marknadspris för en bil med den utrustningen och det miltalet?

          Det enda jag kan komma på är fiatmärket i fronten.
          Folk är lite dumsnåla... vissa köper hellre en bil med småfix som kanske visar sig vara stora fix än betalar någon tusenlapp mer.

          I Sverige är det näst intill omöjligt att hitta en coupe i bra skick till salu
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #20
            Originally posted by 84jr0
            Folk är lite dumsnåla... vissa köper hellre en bil med småfix som kanske visar sig vara stora fix än betalar någon tusenlapp mer.

            I Sverige är det näst intill omöjligt att hitta en coupe i bra skick till salu
            Förstår helt o hållet att inte många topp-skickar couper säljs.
            Har man lagt själen i allt som har med bilen o göra och verkligen vårdat den så tror jag nog att man hellre hittar lösningar på att behålla den än att sälja den (i första taget).Talar ur egen erfarenhet. Har flyttat utomlands men trots det så ser jag hellre möjligheterna än omöjligheterna med att ha kvar bilen.
            Har haft bilen i 51veckor och har njutit av varenda sekund, nu när vintern närmar sig så kommer många timmar att spenderas för att förbättra Coupén och göra den mer stabil.Missförstå mig rätt nu, har inte haft några probs under året förutom att rengöra EBVn, tanka och kolla oljan.

            Det är nu under vintern som det för min del kommer att hända väldigt mycket med bilen.
            Längtar redan efter att få sätta mig i kabinen o njuta av den körupplevelsen som Coupén bjuder på.
            Har verkligen kännt så i nån annan bil, ny eller gammal.
            En ev. projekttråd med planer och allt det där kommer upp ganska snart.

            Coupén är unik och ska hållas vårdad.
            Sen håller jag med Tobbe också, det där FIAT märket tror jag nog drar ner priset ganska mycket.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Ary

              Sen håller jag med Tobbe också, det där FIAT märket tror jag nog drar ner priset ganska mycket.

              ...lite kul me tanke på hur stora FIAT är och hur mycket dom spottar ut varje år jämfört me många andra.

              Men det är ju klart, har man ingen koll och ingen finkänsla så köp då kebab-åk som bmv lr bmw
              /Giallo Ginestra

              Comment


              • #22
                Originally posted by plant
                ...lite kul me tanke på hur stora FIAT är och hur mycket dom spottar ut varje år jämfört me många andra.

                Men det är ju klart, har man ingen koll och ingen finkänsla så köp då kebab-åk som bmv lr bmw

                Ja eller så är det just det där låga priset och körupplevelsen men även exklusiviteten som gör att allt fler "kebab-åkare" väljer Coupén.
                Personligen gör det ingenting för jag tror nog att det syns ganska väl skillnad mellan en "genuin" Coupéare och en poser.

                Sen är ju BMW faktiskt rätt bra bilar också om man kollar till stabilitet och kvalite. Dock är det allt för mkt m3 emblem på de små 316motorerna som tyvärr drar ner m3ans "rykte".

                På tal om M3, ska kolla med grannen som har e46 M3 med mycket kolfiber (banåkare, gul/guldig färg med kolfibertak. Nån här har nog sett den på nåt ban möte) om en liten kraftmätning inför nästa säsong.
                Tror nog inte att Coupén kommer att vara helt chanslös men en seger tror jag heller inte.

                Comment

                Working...
                X