Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perrin EBV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Perrin EBV

    Nån som använt eller känner till Perrin EBCS som EBV istället för standard Pierburg EBV?
    Den får ju gärna matcha styrtrycket till en GT28R..?

    http://perrinperformance.com/product...ry=37&model=22
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

  • #2
    matcha styrtrycket till en GT28R? Hur menar du då, av nyfikenhet? EBVn har inget med saken att göra, bara wastegaten, det är ett återkopplat system och du kommer att behöva läcka av lika mycket oberoende av vilken EBV du använder, det är grundtrycket på wastegaten som ställer det om det var så du menade?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Ebv:n styr wastegaten, men vad jag vet styr original Ebv med annat styrtryck så boosten kommer skena, typ, med original mot en annan turbo.
      Kanske funkar den Audi EBV jag redan testat, eftersom den gav 0.3bars lägre ladd med original turbo.
      Har man tur så.. Annars kanske denna Perrin kan vara nåt.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Aha, var det så du menade. Minns jag inte fel så sitter det en säkerhetsventil internt i Audi-EBVn som begränsar trycket till 1bar eller vad det nu var, så det var väl därför det inte gick att få högre tryck.
        Att man får laddtryckspeakar när man byter turbo skulle jag gissa beror på att man byter till annan turbo som har mer lagg och reagerar lite långsammare så parametrarna i datorn som styr trycket funkar inte lika bra längre (behöver lite lägre gain och attack eller vad de kallar de där parametrarna), men det är min egen gissning och det där har jag inte så stor koll på, kan ju inte påstå att jag laborerat så mycket med olika aggregat och styrinställningar. Ibland räcker inte infon man lär sig genom att läsa här på forumet till, men jag försöker lära mig så gott jag kan

        (ber om ursäkt för onödigt inlägg som inte svarar på din fråga per, men det är enda sättet att lära sig något)
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Din ursäkt är godtagen, mkt riktigt svamlar du lite nu.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment

          Working...
          X