Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur mycket har ni kvar att göra innan påställning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    GTA lamellen har lite större anläggnignsyta än orginal lamellen, jag kör med GTA lamell även hårdare tryckplatta och de fungerar riktigt fint.

    Jag har också fått en tråkig läcka, beställde idag 2 packboxar tillhörande 2 O-ringar till viscodiffen som läcker, kosta bara 500kr :S . sen är frågan hur man ska göra för de verkar som att det har runnit ur silikon ur diffen samtidigt som växellådsolja :S

    Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

    Comment


    • #17
      Per: hur långt hade din gått innan du köpte den?

      Alx: Jag byter den pga ålder. 5 års regeln
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #18
        Bilen hade gått 8400mil och motorn ca 4000mil.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #19
          Hmmm...

          Håller på och tilläggsisolerar... Baksätet är loss och sidopanelerna ska av med. 4 kvadratmeter isolering av topkvalitet (samma som Volvo använder) fyller just nu mitt baksäte på Saaben. Ska ev. jaga fatt på lite 10 mm då 20 mm är lite för tjockt för baksätets bakkant.

          Stereon är utkastad, ny inköpt och provad... Sedan har jag plockat ner och byggt om diskanthögtalarkonsolerna och satt i de ny från ett 2-dels Blaupunktsystem (blev skitsnyggt!!). Nya kablar ska dras och och dörrhögtalarna ska ut och resten av framsystemet in. Kanske slänger jag även in lite isolering i samma veva. Bak ska ett på Infinityhögtalare som ligger och väntar på mig hos DHL installeras.

          Kromringar till runt dörrhögtalarna och klockan ska sättas dit ordentligt (med dubbelhäftande tejp).

          Alla slangar i motorrummet ska smörjas med vaselin för att bli de ska hålla sig mjuka och fina.

          Knarkande förarstol ska få lite olja på fjädrarna.

          Ett styck nytt expansionskärlslock ska skruvas på och batteriet stoppas tillbaks under huven.

          Sedan ska nyckeln vridas om och startknappen tyckas in. Därefter ska jag köra närmaste vägen till Kungsrecond och klaga på deras halvtaskiga lackkonservering...

          Lång text för lite arbete, kanske borde man startat en projekttråd med tanke mitt uttycksbehov...
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment


          • #20
            Originally posted by rask
            Hmmm...

            Håller på och tilläggsisolerar... Baksätet är loss och sidopanelerna ska av med. 4 kvadratmeter isolering av topkvalitet (samma som Volvo använder) fyller just nu mitt baksäte på Saaben. Ska ev. jaga fatt på lite 10 mm då 20 mm är lite för tjockt för baksätets bakkant.

            Stereon är utkastad, ny inköpt och provad... Sedan har jag plockat ner och byggt om diskanthögtalarkonsolerna och satt i de ny från ett 2-dels Blaupunktsystem (blev skitsnyggt!!). Nya kablar ska dras och och dörrhögtalarna ska ut och resten av framsystemet in. Kanske slänger jag även in lite isolering i samma veva. Bak ska ett på Infinityhögtalare som ligger och väntar på mig hos DHL installeras.

            Kromringar till runt dörrhögtalarna och klockan ska sättas dit ordentligt (med dubbelhäftande tejp).

            Alla slangar i motorrummet ska smörjas med vaselin för att bli de ska hålla sig mjuka och fina.

            Knarkande förarstol ska få lite olja på fjädrarna.

            Ett styck nytt expansionskärlslock ska skruvas på och batteriet stoppas tillbaks under huven.

            Sedan ska nyckeln vridas om och startknappen tyckas in. Därefter ska jag köra närmaste vägen till Kungsrecond och klaga på deras halvtaskiga lackkonservering...

            Lång text för lite arbete, kanske borde man startat en projekttråd med tanke mitt uttycksbehov...
            Posta några bilder på bilen!
            Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
            Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

            Comment


            • #21
              Originally posted by Ante
              Posta några bilder på bilen!
              Har egentligen enbart dessa...

              http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...ght=har+blivit

              ...än så länge...

              Får se om jag får upp lite bilder framåt våren på vad som är gjort och hur den ser ut då...
              à la London designmarknad - www.alalondon.se

              Comment

              Working...
              X