Announcement

Collapse
No announcement yet.

Värmesits LE/PLUS stolar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Värmesits LE/PLUS stolar

    Hej,

    Kan ev. få tag i värmesitsreglage till LE och funderar som slingor är fördragna till bilar utan värmesits (är tydligen det på Alfa)...

    Någon som vet?
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

  • #2
    LE hade aldrig stolsvärme, i alla fall inte från fabriken. Fanns bara på vissa tp som tillverkades under 2000.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ante
      LE hade aldrig stolsvärme, i alla fall inte från fabriken. Fanns bara på vissa tp som tillverkades under 2000.
      Konstigt för enligt Per som har kollat på bilen (och även han som säljer delarna) sitter det värmesits på... Kan det ha sålts som eftermonterat Fiattillbehör och slingor redan fördragna?

      "tp"- menar du plus eller? Vet att Freddans plus har värmesits...
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • #4
        Tp=Turbo Plus. Om inte jag är ute och cyklar så fanns värmesitsar bara till Plusen. LE hade det aldrig. Det är i och för sig enbart baserat på källar som finns på nätet med allt vad det innebär. I Eper finns det tex inte till LE men till tp my99.
        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ante
          Tp=Turbo Plus. Om inte jag är ute och cyklar så fanns värmesitsar bara till Plusen. LE hade det aldrig. Det är i och för sig enbart baserat på källar som finns på nätet med allt vad det innebär. I Eper finns det tex inte till LE men till tp my99.
          Hmmm, får se vad Daniel kommer fram till när han tittar på bilen nästa gång...

          Per, kan du ge lite input på vad du såg egentligen?
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment


          • #6
            Det är ju inte omöjligt att det är eftermonterat på din bil.
            Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
            Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ante
              Det är ju inte omöjligt att det är eftermonterat på din bil.
              Inte eftermonterat på min, däremot satt de tydligen på Stockholmbilen som plockas ner nu... Återkommer om jag hittar någon mer info!
              à la London designmarknad - www.alalondon.se

              Comment


              • #8
                Jag har stolsvärme i min -97:a o det är en vanlig 20vt inte tp....

                Comment


                • #9
                  Ja det såg ut som knappar på andra Coupeer med elvärme, och det var en LE. Tysksåld.
                  Borde väl gått att få elvärme extra till LE som alla andra?
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment

                  Working...
                  X