Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skrammel & urmontering?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skrammel & urmontering?

    Hej igen ;P

    När jag står och ska backa in så brukar det skrammla till udnerifrån, kan det vara avgassystemet som sitter löst eller vad finns det för teorier?

    Sen så har jag tänkt att ljudisolera lite grann då jag tycker dte är lite väl mycket oljud då jag använder den som bruksbil, sen med tanke på stereon också

    Så med det undrar jag om det är några krusiduller med att ta ur sitsen där bak eller sidopanelerna elelr är det bara några skruvar man får leta fram och bara skruva ur ev. någon hake?
    kanske lite väl enkel fråga egentligen men vill vara helt säker när jag drar igång.

    får ursäkta om någon tycker dte blir för mycket trådar men kommer inte på allt jag undrar över på en gång. sen så tycker jag det är lättare att urskilja när det inte är så många frågor i tråden så blir det lättare att hänga emd i diskussioner osv.
    Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
    "With great power comes great responsibility"

  • #2
    Dessa frågor har redan besvarats

    http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...ht=ljudisolera

    Skrammel kan vara värmeskyddsplåten som vibrerar.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Originally posted by 84jr0
      Dessa frågor har redan besvarats

      http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...ht=ljudisolera

      Skrammel kan vara värmeskyddsplåten som vibrerar.
      har redan läst den guiden, men står inget om själva bortagandet där, bara hur man sätter fast isoleringsplattorna om jag inte läst jätte dåligt?
      Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
      "With great power comes great responsibility"

      Comment


      • #4
        Originally posted by mcpot
        har redan läst den guiden, men står inget om själva bortagandet där, bara hur man sätter fast isoleringsplattorna om jag inte läst jätte dåligt?
        Verkstadsmanualen är din vän, med bilder och tydliga instruktioner

        http://www.polak.ch/coupemanual/bodywork%20index.htm
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          den länken var betydligt tydligare bilder än den jag hade på datorn inte orkat kolla igenom den :P men tack iallafall
          Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
          "With great power comes great responsibility"

          Comment


          • #6
            Bara att springa till garaget och sätta igång!

            Lycka till!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              blir nog nästa helg då jag inte äger garage själv :P
              massa pyssel,
              xenon konvertering
              byta av steg
              kollar värmeskölden
              försöka få in lite kopparpasta bakom bromsbeläggen så man får slut på gnisslandet :P
              Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
              "With great power comes great responsibility"

              Comment

              Working...
              X