Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uno SX - Mer effekt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hehe... 9000RPM är mkt... på min Uno börjar det röda först på 6500 eller så är det 7000...

    Hur "farligt"/"säkert" är det egentligen att låta VARVA ur motorn... dvs 6500RPM och uppåt?

    //Rille
    Fiat Uno SX 1988
    Fiat Uno 45 1988 (RDB, behöver du ngt? säg till)

    Comment


    • #17
      högvarvig

      det var en banracingmotor .
      Han köpte den begagnad men renoverat för 30000:-
      Tro mig....den var askul att köra.
      När man åkte i 90 på 5:an och trampade på gasen, så var det som att man hade lagt i 3:an och gasat.Enormt vrid!!!!

      men det var en dyr motor.!
      skulle vara roligt att köra ifrån överladdade Unos, med 9000rpm på varvräknaren i min Uno
      Kan det vara roligare än med en fiat???

      Comment


      • #18
        Hehe! Kan tänka mig!

        Testade min Uno för en 30 minuter sedan... den har varvstop vid 7000RPM... rätt kul faktiskt nu när jag race:ade en polare hade sin SAAB 9000 Turbo, måhända att det var verktyg men han kom långt efter tills vi va uppe i 80 - 100 km/h... Uno POWER!

        Ska nog ta lite bilder på min Uno nu när man har köpt digital kamera... (gjorde faktiskt det idag)

        //Rille
        Fiat Uno SX 1988
        Fiat Uno 45 1988 (RDB, behöver du ngt? säg till)

        Comment


        • #19
          Undran!

          Jag har också en Uno 75sx.
          Är din helt orginal eller?
          köpte ett nytt avgasrör till min i veckan på mekonomen.
          när jag beställde det så var ljuddämparna slut i lager men de hjälpte mig och ringde till en annan leverantör och fick ljuddämparna därifrån istället.

          mellanröret blev "walker" och ljuddämparna blev "bosal"
          Bosaldämparna verkarvara gjorda i aluminium för det står "bosal alu" på dem...????
          Och det var ett kromat ovalt slutrör med , coolt!

          Detta för priset 2700:- (med monteringssats)
          Kan det vara roligare än med en fiat???

          Comment


          • #20
            Hmm... av vad jag har sett på min så verkar allt vara orginal faktiskt... det ända som inte är orginal är avgassystemet... den låter massivt nämligen och det verkar vara 2,5 tums eller 3tums större delen... åtminstone till katen...

            Hmm... 2700SEK är mkt pengar... tror nog man kan få tag på att biligare... har för mig att jag har hört 1600SEK ngnstans... dock inte säker på om det gäller hela systemet... kanske bara det efter katen där med...

            //Rille
            Fiat Uno SX 1988
            Fiat Uno 45 1988 (RDB, behöver du ngt? säg till)

            Comment

            Working...
            X