If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Unos för mig har alltid varit cola. I italien så har jag en fiat uno turbo, Pappas 500 abarth orginal ( ca 800mil) får man snart.
sedan så är det så att när jag var yngre och fiat unon (turbo) kom så sa jag jämt till pappa att - en dag ska jag ha en sån.
Så det är väl nån störning man har att gå igång på udda bilar.
Till och med mina släktingar i Italien tycker man är störd. haha.
4 maj smäller det i Italien F 500 lanseras, kan ni hajja, man har ORGINALET och köper sig Faceliftet(hahaha) enligt min menig så var det dags för att de 500 som finns(de nya) är ju 4 kantiga i stil med Volvo (ushhhh).
Udda i både Sweden och för den delen också i Italien .
Detta pga utsläppen, de flesta unos i Italien är söndertrimmade(uppfyller inte avgaskraven) eller smällda i nån bergsknall.
+ i Italien ligger fiat uno turbo 90à 10000 mil på ca 25000 kr
I sWeden, vet jag inte hur många som finns kvar utav turbon(skulle va rolig att veta), men jag har sett - mmmmm 3 st, varav en med så mycket rost att jag tror avgasröret höll upp hela bilen.
Men men snart finns de inte alls( tråkigt).
Nog om det, va skulle ni tycka om, om de började tillverka Uno 3 med 4 hjuls drift??? de vore något att bita i ..
ps a pazzo! io vado in Italia a aug. speriamo che fa buon tempo, ma tu parli italiano ??. ds
Det dyker fortfarande upp en och annan UNO T till försäljning. Dom är väl i allmänhet inte helt felfria... och är inte jättebilliga dock billigare än i Italien.
UNO T finns framför allt i Finland, England(felstyrda) och Sverige.
Eftersom det finns en hel del motorer i ladorna är ju en möjlighet att leta upp en ap-fräsch 45ie och byta motor i. Jag har själv 3 eller 4 UNO Turbo motorer på lager. Alla delar är lätta att få tag på. Det finns inte en skruv på UNO T som jag inte känner till så har ni några frågor så posta eller PM:a.
4-hjuldrift: Det gjordes som prototyp en Puntograle, dvs Punto med hela drivlinan från Delta Integrale. Vill ha! Och ja, tanken har föresvävat mig. Jag tittade också på Panda 4x4 transmissionen men den är inte gjord för några användbara effekter.
Sen förstår jag känslan precis. Det finns ingen bil som har sån inverkan på mig. Vad man än kört och sen sätter sig i UNO turbon blir man helt galen. JAAA!!!!!
Attached Files
Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.
If you guys are interested I could post something about my danish Uno Turbo? Its a 1.4 liter from 1990 and I do feel that its a pretty nice car and I am gonna install my new engine this weekend, hopefully having it up and running sunday or monday..
Comment