Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fjädring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fjädring

    nu är det dags för fjädrar till min punto gt 1995, så jag tänkte höra om någon har orig. fjädrar hemma de vill bli av med, eller sänk. sats.

    Det ska ju gå att komma fram över farthindren också
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

  • #2
    Har ett par Jamex-fjädrar (tror jag det är) som jag haft liggandes i några år (lätt begagnade), tänkte sätta dit dem efter vintern. Vet inte vad de kostar, hur mycket ger du för dem? Kan tänka mig att sälja om de är värda något, annars behåller jag dem och stoppar dit dem på min bil istället (antar att det är samma till puntoGT -95 och -96).
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      jamex...

      Jovars... Jag är inte så hemma på dem, men du vet att de passar på Punton?
      Är det samma höjd som original, högre/lägre?
      Mina som är på är tyvärr för låga, slår i när jag ska in i garaget. Frigång på lägsta stället är cirka 8 centimeter...
      Jg har hellre en bil, än flera delar till en
      Fiat Punto GT - Turbo for fun

      Comment


      • #4
        motor...

        Förresten, du vet inte var man kan få tag på en motor till bilen, eller ett block....
        Passar Uno Turbo blocket? Min har nämligen spruckit märkte jag, precis mellan 2 vattenkanaler, längst upp på toppen, men det kanske inte gör så mycket. Dock har jag en spricka cirka 2 m.m. från 1:a kolven från vänster... Går också mellan 2 vattenkanaler, men farligt nära kolven, så jag är inte så pigg på att sätta ihop det som det är igen...
        Aja, det var en "liten" parentes bara...
        Ha det gött och kör hårt!
        Fiat Punto GT - Turbo for fun

        Comment


        • #5
          Jodå, fjädrarna passar. De följde med när jag köpte bilen (röda jamex), förra ägaren använde dem. Satte tillbaka originalen innan jag kollade på bilen, verkade lite jobbigt att ha dem på eftersom man var tvungen att "ta det försiktigt" när man kör upp på trottoarkanter, så de sänker kanske 4-6cm? Nu är jag lite trött på svamparna till original... man vänjer sig vid coupens Eibach-fjädrar i kurvorna (fast man lär sig tycka illa om vägverket, varför kan de inte fylla igen i alla fall de värsta hålen... de där med >2mm djup?).

          Motorn har jag inte någon koll på....
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Både Uno och Punto har 1,4 l motorer men det är väl olika block eller borrning.
            //Martin
            Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
            Åker - Cheva Transsport -01
            Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
            Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
            Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
            Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

            Comment


            • #7
              motor

              Jag tror säkert att det är så som du säger attt det är olika block. Är inte riktigt säker bara, för killen jag köpte bilen av sa att det till någon Uno Turbo var samma...
              Men jag är lite osäker...
              Fiat Punto GT - Turbo for fun

              Comment


              • #8
                fjädrar

                Tyvärr, men det är sådana fjädrar jag har på, och den blir lite väl låg då, bilen... Dock är väghållningen den bästa jag någonsin haft, kanske inte säger så mycket, men den är grym, går att pressa bra i kurvorna.
                Fiat Punto GT - Turbo for fun

                Comment


                • #9
                  Uno Turbo finnsmed 1301cc motor och 1372cc. 1372cc såldes
                  aldrig i Sverige.
                  1372cc är samma som i Punto GT. Hittar du inget Punto GT Block
                  så har Tipo oxå 1372cc motor.
                  Dock får du fixxa lite oljehål och sådant.
                  //Rickard
                  http://tipo.sketfull.com

                  Comment


                  • #10
                    block

                    Jaså där ser man, det var ju värt att veta att veta att Tipon också hade ett block på 1372 ccm. Det är klart det blir ju lite jobb, men sånt är livet ibland .

                    Man måste anpassa lite av varje då misstänker jag, såsom vevhusventilation och så, men vevaxel och liknande borde ju passa i princip rakt av....
                    Fiat Punto GT - Turbo for fun

                    Comment

                    Working...
                    X