Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tonade baklus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tonade baklus

    ...eftersom att mina bakljus redan var tonade när jag köpte bilen så har jag vant mig vid det utseendet. Tyvärr var bakljusens yta väldigt schaskiga och inte alls nån polish i dem. Bättre blev det ju inte av att jag vid ett tillfälle förra året gav mig på en av lyktorna med baksidan av en scotch-svamp. Syftet var att då få bort färgen vilket jag lyckades ganska bra med men med en matt ful yta istället.....

    Så idag sprayade jag om alla 4 med svart toningsfärg så nu skiner dem i vacker svart nyans. Vet att vissa inte gillar toning men själv skulle jag nog inte kunna tänka mig bakljusen i annan färg faktiskt. :-)

    Bifogar bild "vilken dag som helst"! :-D
    Last edited by plant; 27 April 2006, 23:10.
    /Giallo Ginestra

  • #2
    Finns ett spray för att ta bort färgen annars

    Men lägg upp lite bilder..bara sett det på en röd bil o de såg helt okey ut =)
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #3
      ...

      ...jepp, skall läggas upp snarast!

      By the way! Glömde faktiskt bort att tillägga att jag faktiskt köpte en spray på Micro idag som jag testade. Inte bra! Mannen på Micro sa att sprayen skulle vara utmärkt till att få bort gammal färg innan den nya skulle på. Men vad händer....? Sprayen inte bara luktar acenton, den fungerar även som aceton. :-/ Lyset blev om inte tidigare matt, tokmatt!!! Plasten smälte praktiskt taget och bildade tillsammans med min papperstrasa en geggig vit, matt sörja vilken jag fick använda svinto och 2000-sandpapper att få bort.

      Tack kära vän på Micro, tack....!
      /Giallo Ginestra

      Comment


      • #4
        Gå tillbaka med skiten...skulle jag gjort o sagt va sprayen gjort, sabbat dina lysen...
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #5
          Dom har dessutom bakglasen i sortiment.

          Du måste lägga upp bild jag har gått och funderat i två veckor på att tona bakljusen. Helsst skulle jag vilja byta dom nedre till hel röda som dom övre men har inte lyckats labba fram nått sett att få orange liknande färg på blinkersen då.
          _____________________
          Överlycklig äger till:
          Fiat Coupe 16v Turbo -95

          Comment


          • #6
            Finns det inga bakljus med klarglas, hade suttit bäst enligt mig!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              ...

              ...jo, funderade faktiskt på att gå tillbaka och nita människan men fick en second thought då jag på baksidan av flaskan läste att man bör testa på en liten yta först typ för att se hur materialet reagerar. Detta läste jag dock Efter.....(hetsiga jag) Men ändå irriterande att säljaren så glatt rekomenderade produkten. :-/

              Att sandpappra med 2000 för att sedan lägga på klarlack borde bli toppen för dem som vill få sina smått "nötta" ocj matta lampor att skina som nya. Har dock inte nåt bra förslag angående bakljus i klarglas... Men, allt går väl att köpa i Tyskland! :-)

              Ni får se hur bakljusebn blev på träffen i Skokloster.
              Hoppas så många sommöjligt dyker upp!

              (och ursäkta mina hetsiga fingrar......"Tonade baklus" :-D
              /Giallo Ginestra

              Comment


              • #8
                Re: ...

                Originally posted by plant
                ...jo, funderade faktiskt på att gå tillbaka och nita människan men fick en second thought då jag på baksidan av flaskan läste att man bör testa på en liten yta först typ för att se hur materialet reagerar. Detta läste jag dock Efter.....(hetsiga jag) Men ändå irriterande att säljaren så glatt rekomenderade produkten. :-/

                Att sandpappra med 2000 för att sedan lägga på klarlack borde bli toppen för dem som vill få sina smått "nötta" ocj matta lampor att skina som nya. Har dock inte nåt bra förslag angående bakljus i klarglas... Men, allt går väl att köpa i Tyskland! :-)

                Ni får se hur bakljusebn blev på träffen i Skokloster.
                Hoppas så många sommöjligt dyker upp!

                (och ursäkta mina hetsiga fingrar......"Tonade baklus" :-D
                kan du inte lägga upp några bilder
                Fiat coupe 16VT

                Comment


                • #9
                  Re: Re: ...

                  Originally posted by plant
                  ...jo, funderade faktiskt på att gå tillbaka och nita människan
                  Originally posted by bergmark
                  kan du inte lägga upp några bilder

                  Ja vi vill se!!! =)
                  Vart tog min nacken vägen!?

                  Comment


                  • #10
                    ...

                    ....här kommer nägra. Glömde dock bort att fota med avstängd tändning. Tar imorgon!

                    By the way, ser ni att mitt högra bakljus är upponervänt? Det har suttit så sedan jag köpte bilen. (har jämfört med gamla bilder tagna innan demontering). Kanske dags att rätta till.... :-)
                    Attached Files
                    /Giallo Ginestra

                    Comment


                    • #11
                      ...

                      ...igång!
                      Attached Files
                      /Giallo Ginestra

                      Comment


                      • #12
                        ...

                        ...som sagt, ny bild kommer imorgon och då utan lysena på. Men ni kan ju se vänster bakljus nederst så ser ni hur resten ser ut när de är släckta. :-)
                        /Giallo Ginestra

                        Comment


                        • #13
                          Re: ...

                          Originally posted by plant
                          ...som sagt, ny bild kommer imorgon och då utan lysena på. Men ni kan ju se vänster bakljus nederst så ser ni hur resten ser ut när de är släckta. :-)
                          ser mycket snyggt ut
                          Fiat coupe 16VT

                          Comment


                          • #14
                            Re: Re: ...

                            Originally posted by bergmark
                            ser mycket snyggt ut

                            Tack! :-)

                            BTW, du kommer väl på träffen i SK? Isf får du se dem ur lite mer realistisk synvinkel.
                            /Giallo Ginestra

                            Comment


                            • #15
                              Re: Re: Re: ...

                              Originally posted by plant
                              Tack! :-)

                              BTW, du kommer väl på träffen i SK? Isf får du se dem ur lite mer realistisk synvinkel.
                              ne inte i år bor ganske långt bort enda i skellefteå och bilen blir nog inte klar i sommar :P
                              Fiat coupe 16VT

                              Comment

                              Working...
                              X