Page 5 of 30 FirstFirst ... 3456715 ... LastLast
Results 81 to 100 of 597

Thread: Fiat 124 sc -73

Registered User
    Snygg höst bild! Micke på Classix har spacerplattor och är bra att ha och göra med! Vi får väl ta en sväng till kvarnen när våren kommer och fika! Jag var och pratade lite med en annan 124 ägare som håller på och renoverar en AC som han hoppas få igång -10 eller -11. Renoveringar brukar dra ut på tiden...
    Mr Ersson
    124 Spider -74

Raw Power stooges's Avatar
    Jo jag pratade med Micke för ett tag sen men spacerplattorna som Micke säljer har "bara" en klack mot fälgen på bakre paret. Enligt Micke så skall det inte behövas med klack utåt på främre paret, men jag har hört att vissa tycker att man även bör ha en klack på främre paret med, så "better safe than sorry". Hur som helst så har jag lagt en beställning på "egentillverkade" spacerplattor som jag hoppas blir bra. Varför åka till Kanarieöarna när man kan köpa spacerplattor

Twin Cam rules Nislan's Avatar
    Tjena stooges!

Riktigt kul att läsa om ditt bygge. Det är mig som ersson skrev om i sitt senaste inlägg. Jag håller som sagt på att återuppliva en AC-coupé och slutresultatet kommer ha liknande recept som det du byggt ihop! Så moddat det går med samtida medel och Fiatgrejer men ändå en orginallook på bilen. Kul att se att det finns fler som tänker lika! :-)

Jag har dock "lite" kvar att göra på min bil. Har fått den blästrad och har påbörjat omfattande uppsvetsning. Är ett ganska stort jobb då 11 ägare och 2 tidigare fuskrenoveringar satt sina spår. Menmen, suget efter att få köra bilen när den är klar är fortfarande stort nog för att driva arbetet frammåt.

Tack Per för tipset om fiatklubben, det här känns mer rätt än FCC.

Hej Nislan välkommen hit,
    Kul med fler som renoverar äldre Fiatbilar. Twincamen har ju riktigt rolig och det rör på sig rätt bra med låg vikt. Jag har ju en bit kvar med innan bilen är "klar", men det kändes rätt bra att få igång den och få den genom besiktning, alla olyckskorpar som sa att den där bilen hamnnar på blocket i bananlådor fick fel
    Släng upp en projektsida så man kan få lite inspiration här i höstmörkret-vart tog solen vägen?

Kan det ha varit sista turen 2009?
    Attached Images Attached Images  

Classic DOHC RWD Fiats per's Avatar
    Det hoppas jag, mkt snyggt! Kromet ser bra ut.. Skokloster 1a maj?

He, he inget vatten kommer in i denna bil så mycket vax, olja och underredsmassa den har fått-kassaskåpsäker (kanske). Jag kommer till Skokloster, men om bilen kommer dit vette fåglarna, det är ju så sjukt hög standard (va fan det nu är?) så jag måste få till en ok lack samt att jag måste få till stuket på bilen, nu är den för hög bak och påmminer om en pimpad 142 med en kvast Wonderbaum i backspegeln
    Last edited by stooges; 27th November 2009 at 20:33.

Nu är det vår, bilen hostade igång efter lite om men, men till slut gick den som vanligt

Fiat Fan - För faan
    kalas! grattis

nu e det vår.. solen sken i Stockholm idag.. var verkligen vårkänsla!
    och du... självklart ska du till Skokloster nu i Maj
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

Mina Bilar.. Past & Present!

Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Full Fart! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Volvo C70 T5 GT Coupe - Full Fart! Toyota Celica GTS Convertible - Full Fart! - Volvo C70 T5 GT Convertible - Full Fart! - Volvo S60 2,0T - Full Fart!

Tackar, jag kommer till Skokloster, men risk finns att bilen hamnar på fulparkeringen för det blir nog 940, men nästa år kanske

Classic DOHC RWD Fiats per's Avatar
    Varför kan du inte köra?

Registered User
    Men, den hade ju startat...
    Mr Ersson
    124 Spider -74

Är inte nöjd med stuket på den än, dvs den är för hög där bak och hjulen för långt in, finishen bryr jag mig inte så mycket om, men stuket måste vara rätt. Appropå rätt stuk är det nån som har tips på märke på däck (195/60/14), skall vara bra på asfalt, och kurvor, kommer knappast att köra i regn så det spelar inte så stor roll?
    Kommer mest att använda bilen för ren nöjeskörning på kurviga landsvägar och ev något banmöte skulle vara roligt.

Nu är bilen sänkt bak och nya däck, var ute en sväng idag-vilken skillnad

..och en bild bakifrån.

Registered User
    Ser bra ut, har du satt på spacers också?
    Mr Ersson
    124 Spider -74

Ja, jag monterade 16mm spacers runt om.

Nördigheten finner ingen gräns! Min bror gick igenom min fars drös av gamla pennor och fann en som passade perfekt till min Fiat. Att det är en reklampenna för vaccin mot valpsjuka, hepatit, sjukdom orsakad av parvovirusinfektion och parainfluensa hos hund, gör ingenting

Har startat upp vinterns projekt, nämnligen bli av med fyra nyanser av vitt samt att räta ut lite bulor och skavanker. Först räta jag ut en del konstigheter med draghammare och banka in lite missanpassningar med gummihammare. Därefter tvättades bilen noga med avfettning så att inte slippappren skulle klägga igen. Sen slipade jag ner lacken steg för steg från storlek 80 ner till 220 med hjälp av en ocillerande slipmaskin och slipkloss i bilens längdriktning. Därefter gjorde jag rent bilen med förtunning. Nu har jag lagt på spackel (Plastic Padding pp100).

Byter bil för ofta... mirafiori's Avatar
    Det där kommer bli så snyggt! Blir det vitt igen? Alla fina bilar nuförtiden är ju vita
    Christian

Kör nu:
    Fiat Strada 1.3 Multijet

I garaget:
    Fiat 130B
    Mazda MX3 V6