Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fläktbyte Croma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fläktbyte Croma

    Hej!

    Jag har köpt en Croma Turbo men ett av strulen är att kupéfläkten inte vill funka utan troligen behöver bytas eller renoveras. Det finns ju ingen verkstadshandbok på nåt vettigt språk att få fatt i, så nu undrar jag om nån som har demonterat fläkten ur en Croma och kan ge lite tips.

    Mvh Per

    Förresten.. nån som har en torkarmotor till vindrutan att kränga?
    Åk brudfjället nästa gång du passerar!

  • #2
    bildelsbasen?

    låter som du ska kränga på dej overallen o bli kompis med en skrothandlare!
    ett cromalik som kan donera de där delarna borde väl gå att få tag på rätt lätt?
    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
    http://fiatpanda.wordpress.com/

    Comment


    • #3
      funkar

      nåt annat i "Fiat automatic heating system" då ?? Det brukar bara morra o brumma på gamla Cromor när man vrider på tändningen utan att det kommer luft nånstans....
      Vad gav du för Croma Turbon?
      en 89a ?
      Fint skick annars?
      /HH

      Comment


      • #4
        Croman

        Ja, det är precis en sån automatic heating system på den här, det verkar vara standardfel.... Men bara man får isär skiten så ska det ju gå att fixa. För övrigt är den okej i karossen och inredning samt mekanik. Men stötdämpare fram är inga höjdare och bromsar håller jag på att se över. Fick den för 6500kr.
        Åk brudfjället nästa gång du passerar!

        Comment


        • #5
          Ingen som har en aning??

          Är det ingen på forumet som vet om man plockar loss fläkten inifrån (gud förbjude) eller utifrån. Vågar inte börja röra med det för jag är rädd att nåt går sönder.. då blir ju allt så komplicerat.
          Åk brudfjället nästa gång du passerar!

          Comment


          • #6
            Fläktmotorn går nästan aldrig sönder,Felet ligger säkert i motståndet som man byter på 2 minuter,sitter ute vid fläktmotorn.Men har du kört för länge med trasigt motstånd har troligtvis styrenheten till "ehs" brunnit.

            Comment


            • #7
              http://firefly.ibk.se/~chorus/croma_pdf/
              /Peter

              Comment


              • #8
                det blåser!!!

                Det är skönt att ha en egen mekaniker som vågar prova sig fram.. nämligen min bror. Han plockade isär och fick ut fläkten, det visade sig att kolen var dåliga så han bytte dessa och voilá! Nu blåser den så fint sa han när han ringde. Nu är det "bara" vindrutetorkarna kvar....
                Åk brudfjället nästa gång du passerar!

                Comment

                Working...
                X