Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: Coupé 20VT -99

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Freddan72
    Ett tips. Kolla laddtrycket på fyrans vxl. Det är den växeln du ska använda på rullen senare så bra för jämförelse. Börja på 2000 rpm och gå upp till 5000.
    Tackar, får kolla det på vägen hem.

    Originally posted by Ankan
    Hade du haft läckage borde du tappa ladd. Inte insuget/ turbon som väsnas? Motorn drar ju i sig lite mer luft nu!
    Tror jag kommit på vad det är nu, ljudet försvinner nämligen när motorn blivit varm. Måste vara grenrör eller koppling grenrör/turbo, turbo/avgas som läcker. Får kolla efter sprickor och dra skruvförbanden igen.
    Coupé 20VT -99 - Projekttråd

    Comment


    • Ni som bytt turbo tidigare, har ni lagt någon packning mellan turbo och grenrör?
      Det är ju galna temperaturer där så det borde lätt kunna bli små formförändringar på metallen som ger läckage om man monterar nytt.
      Coupé 20VT -99 - Projekttråd

      Comment


      • Kolla gärna min tråd. Jag monterade packning men det var bara dumt, brann upp (stål). Nu kör jag utan, inget läck heller men iofs planat grenrör.
        Original sitter ingen packning där.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • Originally posted by per
          Kolla gärna min tråd. Jag monterade packning men det var bara dumt, brann upp (stål). Nu kör jag utan, inget läck heller men iofs planat grenrör.
          Original sitter ingen packning där.
          Tackar!
          Ja är det där som det läcker så får det bli till att plana grenröret antar jag.
          Coupé 20VT -99 - Projekttråd

          Comment


          • Originally posted by Freddan72
            Ett tips. Kolla laddtrycket på fyrans vxl. Det är den växeln du ska använda på rullen senare så bra för jämförelse. Börja på 2000 rpm och gå upp till 5000.
            Testade på 4:an nu på vägen hem som du sade och den börjar ladda vid 2500 och når ett max på 1.45bar vid ca 4500rpm.

            Farligt roligt detta.
            Hade fyra gubbar i bilen i dag på väg för att käka lunch, och bilen är klart mycket piggare med fyra pers nu än med en gubbe innan... DET e najs

            Inget slirande av kopplingen ännu, peppar peppar
            Coupé 20VT -99 - Projekttråd

            Comment


            • Originally posted by Axl
              Tackar!
              Ja är det där som det läcker så får det bli till att plana grenröret antar jag.
              Skulle tro att det är lös pinnbult till toppen eller sprucket grenrör du har, om du har läckage.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • Originally posted by per
                Skulle tro att det är lös pinnbult till toppen eller sprucket grenrör du har, om du har läckage.
                Hmm, ok. Ja detta tål att luskas i, känns inte bra att köra med den om det skulle vara något knas.
                Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                Comment


                • Originally posted by Axl
                  En liten fråga gällande EBVn, den jag fått av FC Performance har inte någon slanganslutining fastskruvad på port 1. Är tanken att man ska släppa returluften ut i luften? Är det inte lika bra att mata tillbaka den efter turbon som originalventilen gör?

                  Din är säkert en likadan som jag har till AEM TruBoost kontrollen. Jag har ett litet filter på port 1.
                  Attached Files
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • Originally posted by Freddan72
                    Din är säkert en likadan som jag har till AEM TruBoost kontrollen. Jag har ett litet filter på port 1.
                    Kanon tackar, det är nog samma. Har kopplat lika dant.
                    Är det original ebv som man ser på bilden? Hur kommer det sig att du inte bara pluggat den slangen?

                    Hur gick det för dig, fick du din nya mapp av Leighton?
                    Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                    Comment


                    • Kan för övrigt rekommendera O.S.R.A.V-dämparna. Lysande komfort och justeringen ger stor möjlighet till variation.
                      Fram är det ju busenkelt att justera och det är inte katastrof bak heller. Höger bak kan man komma åt genom serviceluckan till tanken och vänster bak kommer man åt om man lyfter den sidan och kryper under. Så man kan iaf justera utan att montera av dämparna.
                      Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                      Comment


                      • dämpare

                        Usch vilken trevlig bil du håller på o pular ihop :-)

                        Jag kommer nog köra på dessa, tror de kan bli bra det oxå.

                        Blir billigare än att köpa B6or,fjädrar, nya lager och fjäderbens hållare.
                        Fast det blir nog ganska hårt misstänker jag. (Fast nu är ju inte bilen avsedd till att köra runt mormor och hennes kompisar.-)
                        Attached Files
                        JH

                        20vT

                        Comment


                        • Originally posted by Axl
                          Kanon tackar, det är nog samma. Har kopplat lika dant.
                          Är det original ebv som man ser på bilden? Hur kommer det sig att du inte bara pluggat den slangen?

                          Hur gick det för dig, fick du din nya mapp av Leighton?
                          Jag hade en ledig nippel på insugsröret så jag kopplade bara slangen mellan dom.

                          Jag har fått mappen. Väntar på lite extra grejer innan installation
                          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                          Min projekttråd - 19T
                          Min Youtube kanal
                          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                          Comment


                          • Re: dämpare

                            Originally posted by epostiljon
                            Usch vilken trevlig bil du håller på o pular ihop :-)

                            Jag kommer nog köra på dessa, tror de kan bli bra det oxå.

                            Blir billigare än att köpa B6or,fjädrar, nya lager och fjäderbens hållare.
                            Fast det blir nog ganska hårt misstänker jag. (Fast nu är ju inte bilen avsedd till att köra runt mormor och hennes kompisar.-)
                            D2??!! Pris och från var?
                            Jag funderar på att byta till ett XYZ kit.
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • Re: Re: dämpare

                              Originally posted by Freddan72
                              D2??!! Pris och från var?
                              Jag funderar på att byta till ett XYZ kit.


                              Japp, D2 racing coilovers
                              Från BHP
                              Han drog av ca 600st om jag köpte 3 kit. Vet ej om de är billigare än XYZ

                              http://stores.ebay.co.uk/BHP-FACTORY...sid=1011330571
                              JH

                              20vT

                              Comment


                              • Re: Re: Re: dämpare

                                Originally posted by epostiljon
                                Japp, D2 racing coilovers
                                Från BHP
                                Han drog av ca 600st om jag köpte 3 kit. Vet ej om de är billigare än XYZ

                                http://stores.ebay.co.uk/BHP-FACTORY...sid=1011330571
                                grymt bra ju! tror nog ja skippar thailands resan och ger bilen mer kärlek
                                Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                                Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                                Comment

                                Working...
                                X