Page 6 of 6 FirstFirst ... 456
Results 101 to 114 of 114

Thread: Banbildags: Alfa Romeo 75TS

Power Junkie Freddan72's Avatar
    Kvar att fixa innan första loppet:
    Transponder
    Burisolering
    Dekaler
    Köpa in grejer till depån

Stressfläkt åt folket ! TurboB's Avatar
    Nu MÅSTE jag åka till Kinnekulle!
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

Classic DOHC RWD Fiats per's Avatar
    Tänkte dyka upp jag med
    Edit: nähänä det krockar med göteborgsvarvet i år
    Edit 2: Nähänä blev inget Gbg-varvet, Kullen is back on.
    Last edited by per; 28th August 2021 at 14:58.

Kul att ni svänger förbi och kollar på Challenge.

Kollade anmälningarna och just nu är det 12 ekipage i klass 3. De första 8 i mål tar poäng. Kommer bli en stenhård kamp om dem. Mitt mål i premiären är att ta mig i mål och ta poäng. Seger eller pallen är alldeles för långt bort just nu. Men framför allt så ska det bli kul att få tävla.

Om någon har en transponder till salu så hör av er.

Stressfläkt åt folket ! TurboB's Avatar
    Jag har så mycket att göra nu så timmarna har inte räckt till min trackday-UNO vilket gör att jag tvingas hoppa 12 september.
    Däremot har jag en transponder sen jag körde race-75an. AMB-IT / Mylaps vilket väl är det som användes fortfarande.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

Premiär avklarad

Kval: Plats 17. +1 poäng.

Race 1: Står på höger sida vid räcket. Stående start. Bilen framför mig (#76) kommer inte iväg i starten. Kan inte gå om på vänster sida då #47 är där. Så iväg mot Kvarnkurvan som sista bil. Har en härlig batalj med #47 under hela loppet. Försöker hitta lucka men lyckas inte komma förbi.

Resultat: P14 i loppet. P8 i klass 3. +1 poäng

Race 2: Rullande start. Även denna gång är jag på höger sida. Ligger i rumpan på #47 under början av loppet. Sen lyckas jag, när en snabbare klass 2 bil varvar oss, köra om #47. Han är snabb på rakan, jag är snabb på det kurviga partiet. Håller undan och lyckas ta mig i mål.

Resultat: P15 i loppet, P8 i klass 3. +1 poäng

Jag hade två mål inför premiären. Ta målflagg i båda loppen och ta poäng. Jag fixade båda

Name:  787E963E-C67E-461B-A5F7-C339078CC062.jpg
Views: 57
Size:  106.0 KB
    Bild: Mikael Eriksson

Classic DOHC RWD Fiats per's Avatar
    Äntligen! Det såg verkligen kul ut från åskådarplats, fajten..!

Kul att man kunde bjuda åskådarna på en go fajt

Film från Hugo Bjurman. Från 7:30 in i filmen ser ni mig jagandes. Lyckas ta mig förbi innan depåkurvan.

Registered User
    Vad roligt Fredrik!
    Bra start. Nu har du säkert huvet fullt med uppgraderingar du känner du vill göra.
    Tror det mesta ligger i att känna bilen och dig själv på bana och i tävlingssituationen.
    Lycka till och håll oss uppdaterade.
    Sportbilshistoria:
    12-16 Coupé Fiat 20VT -98
    08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
    06-10 Porsche 924 N/A -83
    01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
    97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

Registered User
    Bra jobbat! Super sjyssta att ni lyckades få det på film. Du hade nog kommit förbi i den kurvan även om han inte tryckt sig förbi! Så het som du var på gröten
    20V Coupe-96
    20VT Coupe-98
    16VT Coupe-95
    16VT Coupe-95
    (Saab 93-02)

Quote Originally Posted by Goc924 View Post
    Vad roligt Fredrik!
    Bra start. Nu har du säkert huvet fullt med uppgraderingar du känner du vill göra.
    Tror det mesta ligger i att känna bilen och dig själv på bana och i tävlingssituationen.
    Lycka till och håll oss uppdaterade.
    Jag har en lista på viktreducering Men först blir det säsongsavslutning den 10/10 och sen efter det upp på pallbockar och börja vintermeket.

- - - Updated - - -

Quote Originally Posted by Löksson View Post
    Bra jobbat! Super sjyssta att ni lyckades få det på film. Du hade nog kommit förbi i den kurvan även om han inte tryckt sig förbi! Så het som du var på gröten
    Var du där och såg loppet? Jag var på 47:an som en iller. Försökte stressa honom till ett misstag vilket inte var så lätt

Coupé addict! alx's Avatar
    Bra jobbat Freddan!! 
    Det blir kul att följa din racing resa!
    Jag är verkligen ingen expert men håller med föregående talare om att inte stirra sig blind på materialet. Öva öva öva och våga satsa är väl bästa medicinen  enkelt eller hur?!
    Jag minns när vi var på Mantorp på club alfa Romeo träff för många år sen och Mattias Anderson stcc förare var där och man fick åka med honom runt banan i hans sponsor-alfa. Alltså vanlig 156, var det till och med en diesel? Ja, det gick som faan iallafall !!!
    Coupé 20VT LE -99 Svart
    Camaro V8 1LE -14 Röd
    Huracan V10 610-4 -14 Grå
    Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

Säsongsavslutning: Kinnekulle 10 oktober

Avslutningstävlingen närmar sig med stormsteg. 11 anmälda till klass 3. Det här kommer bli tufft.

Vad har gjorts?
    Ny olja i växellådan. Fick tips från Kartalamakis, via FB grupp, att använda Motul PA 90. Hittade oljan på Autodoc.

Tanken var också att hinna byta bussningarna i Watt länkaget, men där gick jag bet. Ena skruven har rostat fast i bussningen. Hade inga verktyg att fixa det, så fick montera ihop allt. Får fixa detta efter Kinnekulle.

Ska testa att köra med 1.9 Bar varm tryck under kval och tävling. Såg efter förra tävlingen att trycket i däcken ökade med 0.1 Bar jämfört med kval.

Schema:
    13:00 Kval
    14:10 Race 1
    15:35 Race 2

Säsongsavslutning.

Bytte växellådsolja till Motul 90PA och växlingarna var lättare, men fortfarande skrap på trean när man är lite snabb med vevandet. På landsväg/i stan funkar lådan riktigt bra.

Årets sista tävling bjöd tyvärr inte på någon fajt med #47. Något hände med hans bil och han fick slänga in handduken. Båda racen flöt på utan några incidenter.
    Kval: P15 +1p
    R9: P8 +1p
    R10: P7 +2p

Resultat 2021: 7 poäng => plats 10 i Klass 3. Målet för säsongen var att ta poäng i varje lopp och ta målflagg. Lyckades med båda Nu satsar vi vidare mot 2022!!!

Har börjat fila på min "lätta bilen" lista:

• Rensa dörrar på hissar, centrallås m.m.
    • Rensa kofångare
    • Ta bort kablage i kupén, som inte längre används.

Har även dyrare lösningar på gång:

För väghållning så lutar det åt nya Avo dämpare (ställbara i hårdhet) eller löpa linan fullt ut och skaffa Protech coilovers (ställbara i höjd och hårdhet, aluminiumdämpare).

Följ mig på Instagram: fred_fiat