Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min Panda "cab"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min Panda "cab"

    Hade under en längre tid spanat in en Panda som stod parkerad sedan länge i en trädgård längs vägen till min dotters ridträning.

    Fattade till slut mod och frågade om bilen var till salu.

    Sedan midsommarafton 2010 är den min.

    Här börjar det!
    Attached Files

  • #2
    Bilen hemma i min carport efter ett par timmars slit i tvätthallen. Smutsigt och trasigt.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      I slutet på sommaren 2010 hade bilen hamnat i Transportstyrelsens rullar och jag kunde äntligen börja använda bilen.

      Här en solig augustibild.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Bilen är helt klart i ett fantastiskt skick med tanke på ålder och att den faktiskt stått still en längre tid.

        Tycker om när saker är i ett perfekt skick vilket skapat ett ganska lång "att göra lista".

        Upptäckte dock ganska snart att reservdelar till denna något udda Panda var svåra att få tag i.

        Gjorde en beställning på diverse delar hos en Fiat åf. men fick endast ett fåtal levererade då det mesta utgått. Suck!

        Det mest akuta "att göra" var att byta tankband. Utgått hos Fiat. Blev till att åka till den lokala plåtslagaren
        och klippa till nya. Lätt fixat!
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Så här kan det inte se ut!

          Bilen hade sedan tidigare råkat ut för en mindre kollision vänster fram. Detta hade lagats med massor av spackel och ett felaktigt blinkersglas.

          Strålkastare och framskärm beställdes genom Bildelsbasen, ABK Bildelar (Klokkerholm, Danmark).
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Äntligen!

            Efter ett antal felleveranser (1 st. R2, 1 st. H4 av olika fabrikat) och returer så fick jag till slut 2 st. H4 strålkastare (R2 original) av samma fabrikat.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Frontdemontering

              Började idag 2011-05-20 med att demontera fronten. Bilen var från fabrik utrustad med ljuslängdsreglering (trasig). Byter istället till standardstrålkastare och tar därmed bort slangar och reglage till den gamla ljuslängdsregleringen.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Skärmbyte

                Varför använda skruvar när man kan svetsa fast en framskärm?

                Skärmen demonterad, borr borr.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Nya delar.

                  Internet är fantastiskt!

                  Via Superpanda.de hittade jag en fiatmekaniker som köpt upp samtliga i Tyskland resterande gummistroppar som fäster det främre och bakre tygtaket i framkant vid uppfällt läge.

                  Mailade till honom och ................
                  Yes!!

                  TACK Thilo.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Nytt avgasystem.

                    Sitter endast på Panda 1100 i.e med ECVT-låda.

                    Utgått hos FIAT.

                    Tack till FIXA BILDELAR. Mycket bra service och delar till kanonpris!
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      To be continued. 00:02

                      Comment


                      • #12
                        Vilken pärla!
                        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                        Comment


                        • #13
                          Trevligt med en udda fågel
                          Last edited by stooges; 24 May 2011, 23:13.

                          Comment


                          • #14
                            oooj! vilket habegär jag fick nu (igen). med soltak ala elefantmödis, fantastiskt (ovanligt i sverige). vill också ha :-)
                            mvh filip wennergren
                            Filip Wennergren
                            070-7707711

                            Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                            Comment


                            • #15
                              Kul att du gillar min bil. Det bästa med den är glidarlådan, ECVT.
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X