Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 125 Special 1972 - RIP 141201

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    125:a

    Riktigt snygga backspeglar ......

    Läs extrauppgifterna ; diesel 4x4, alltså en förklädd Cheva-
    diesel med automat.
    Ja jösses, undrar hur de får till det.

    http://www.blocket.se/orebro/Italien...2.htm?ca=7&w=1

    Last edited by Rolando; 16 September 2011, 08:57.
    //R//

    Comment


    • #32
      Där är den ju..

      Inte speciellt..
      Man kan väl trösta sig med att de inte är original, däremot är placeringen original. Lustigt nog.

      Fruktansvärt säljande bild! Han har verkligen ansträngt sig..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #33
        Nä...lutade inte mer än vanligt..men gick inte runt.
        Den bilen som jag tittade på lever faktiskt fortfarande, vet i vilket garage den står men om det händer något med den vet jag inte...men det är en Fiatgalning som har den så nått blir det nog !!
        captainmorgan

        Comment


        • #34
          Rinn rinn... Även 1 vecka efter tvätt fanns vatten kvar i förardörren! De är så insmorda med olja att dräneringen stoppats. Pillade upp hålen med plastpinne så vattnet rann ut.
          Attached Files
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #35
            Oxiderad lack eller..?
            Testade en snabb polering när jag ändå höll på med Coupen. Slutsats: får skaffa mig grövre polermedel.. I vår kanske.
            Attached Files
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #36
              Ser att din 124:a har tanklocket på höger sida, min 124 sc har tanklocket på vänster sida. Undrar hur biltillverkarna väljer tanksida, bara en tanke?

              Comment


              • #37
                124?
                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                S/y Mascot
                S/y Rebell
                20vT
                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                Comment


                • #38
                  Originally posted by pazzo
                  124?
                  Oj, 125a sä klart. Sorry Fiatfans och speciellt dig Per, vilket klavertramp Men frågan kvarstår, efter lite googlande ser jag att även 124an har tanklocket på höger sida till skillnad mot 124 sc. Vad bestämmer placering av tanklock (kanske lite off-topic)?

                  Comment


                  • #39
                    Jag har ofta noterat, att om avgasröret går ut till vä. så finns tankpåfyllningen till höger, och tvärtom.
                    Är det fler som uppmärksammat detta?
                    Har det säkerhet att göra, undantaget bl.a. vissa Fiat där tanken ligger synlig i bagaget (en jävla smäll blir det då)

                    Min 1100 frå -61 så sitter tanken mitt i under golvet bak, och tankpåfyllningen till vä. men avgaset till höger.

                    Så det kanske är slumpen, eller har något med vä/högertrafik att göra? Titta på japanska bilar.
                    //R//

                    Comment


                    • #40
                      Polering

                      Var försiktig så du inte "rubbar" dig genom lacken.
                      För 60/70-tals Fiatbilar hade väldigt tunn spröd lack. De hade för hög temperatur när de lackade fick jag reda på, när jag reklamerade min 600 -68 som lacksläppte vid minsta stenskott.
                      Hade också en mörkblå 128 -73, som jag "gick igenom" på. Och ändå så hade jag bara vax, för bilen var bara 2 år.
                      Under senara tid blev det bättre.
                      //R//

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by stooges
                        Oj, 125a sä klart. Sorry Fiatfans och speciellt dig Per, vilket klavertramp Men frågan kvarstår, efter lite googlande ser jag att även 124an har tanklocket på höger sida till skillnad mot 124 sc. Vad bestämmer placering av tanklock (kanske lite off-topic)?
                        Hmm. Högerhänta civilingenjörer köpte 125 och vänsterhänta konstnärstyper köpte 124 Coupe..?

                        Roland; tack för tipset! Nu körde jag med ett ganska milt medel vilket knappt polerade alls på denna hårda gamla lack, tur det kanske. Så enda vägen till riktigt fin lack på en 125 är alltså omlackning?
                        Last edited by per; 18 September 2011, 15:45.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by per
                          Hmm. Högerhänta civilingenjörer köpte 125 och vänsterhänta konstnärstyper köpte 124 Coupe..?

                          Comment


                          • #43
                            Absolut ingen omlack - tänk inte den tanken på denna bil.

                            Nu vet jag inte vad du använt för medel för att försöka få upp glansen.
                            Till vardagsbilarna använder jag Lahegas produkter. Lättanvända och hållbara. T.ex cleanern visar bättre resultat, än många andra produkter visar vid slutvaxning, t.ex Sonax
                            Till de äldre fordonen använder jag Mequiars produkter
                            http://www.meguiars.se/
                            Inte så lättanvända, och man bör vara inomhus, för deras produkter är luftfuktighets/värmekänsliga under arbetets gång. Men fint resultat blir det om man följer deras alla steg och rekomendationer.
                            Och ett råd, som jag redan vet, att du vet. Fiatens kantiga form, gör att polermaskinen kan vara livsfarlig för lacken, lätt att hörnen blir vita .... inte kul. Men maskinen är guld värd på alla plana ytor, som t.ex. taket. Själv använder jag alltid maskinen med två trissor - den är överlägsen singelmaskinen. Plus att den är lättare att hålla för en "gamling" som jag, med utslitna tummar. Rusta har en mycket bra maskin för en billig penning.

                            //R//

                            Comment


                            • #44
                              Där tänker du helt korrekt Roland, denna bil kommer inte att lackas om i första taget. Det jag menade var absolut fakta, för att få perfekt lack krävs per definition omlackering.
                              Stämmer bra det andra med, Lahegas grejer är kanonbra (inte bara för att de är från Uppsala), de använde jag mycket när jag jobbade som rekondare.
                              Lustigt nog har jag nu använt McQuire's.. med Julas enkelrotor-maskin, gillar dem bäst. Old-school.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #45
                                http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=144567080

                                Hur verkar denna?
                                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                                S/y Mascot
                                S/y Rebell
                                20vT
                                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                                Comment

                                Working...
                                X