Announcement

Collapse
No announcement yet.

Barchetta krånglar: startar inte, blir inte varm, kamrem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Barchetta krånglar: startar inte, blir inte varm, kamrem?

    Hej, vi har en Fiat Barchetta som vi köpte förra året._Den har regnr XKL559, årsmodell 1997.

    Vi körde den en stund på sensommaren men vi upplevde följande problem:
    1. Motorn gick varm en gång när jag körde lite längre (6 mil). Jag stannade och fyllde vatten men därefter blir den inte varm alls, termostatproblem?
    2. Vid flera tillfällen vägrar den starta, startmotorn snurrar bra men motorn startar inte. Efter att ha väntat och/eller försökt ett antal gånger startar den hur bra som helst igen... Detta gäller både varm och kall motor.
    3. Den skulle behöva en ny kamrem och spännare, kanske även variator?

    Kan du/ni hjälpa till och vad kan det kosta?

    Tacksam för svar så att min fru kan få sin lilla sommarbil ut på vägen igen!_
    Vi bor lite utanför Halmstad.

    Vänliga hälsningar,
    /Ulf

    Tel: 070-5296502

  • #2
    hej! Temperaturen beror nog på en dålig termostat, kamremsbyte kan jag rekomendera Bilopalen i Hyltebruk. Ca 5 mil nordost om Halmstad. Dom är väldigt duktiga och har mycket vana av Barchetta, bytte på min hos dom och det kostade ungefär 6000 kr allt som allt, då byter dom även variator åt dig för en liten summa (10 kr) .. Att den ibland inte vill starta har jag också erfarat, oftast hjälper det att försöka starta på en annan växel, eller dra ur nyckeln och försöka igen. Har du otur kan kamlägesgivaren börja ge upp, den är dyr.. Har jag också fått byta på min, bilen startar inte med dålig sådan och den kostar några tusen om jag inte minns fel ..
    Last edited by Bonna; 24 February 2012, 08:03.
    Alfa romeo 159 SW 1.9 8v -07
    Alfa romeo 146Ti -96
    Alfa romeo 147GTA -04
    Peugeot 206Gti -02
    Volvo V90 D3 -17

    Comment

    Working...
    X