Announcement

Collapse
No announcement yet.

K: Fiat 131

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K: Fiat 131

    Hej letar efter Fiat 131 helst före -78 men funkar även med nyare. Skick spelar ingen roll.
    131 abarth forever

  • #2
    Hej, Se blocket, finns i ljusdal. Först till kvarn som gäller antar jag.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Punto GT, woop woop!

    Comment


    • #3
      Som sagt. Och lycka till!
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Fina priser!
        Snart är man väl millionär med dessa priser!
        Affe
        4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
        2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
        Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

        Punto 80 ELX 16v -01
        Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
        Ducato 2,5TD -92 flak
        Tel 070-5512431

        Comment


        • #5
          Jag har vart och tittat på bilen, och den är i väldigt fint skick för en bruksbil.
          Stolarna behöver ny klädsel, men den är väldigt fin i plåten för att vara en 131:a
          Jag tyckte min var ganska skaplig i plåten för att vara en orörd 131:a, men den här är mycket finare.
          Lite smårost finns, men det är knappt man behöver åtgärda det om den inte tas ut i regn och står inne övrig tid

          Jag är lika sugen på bilen som jag är pank. =0(
          Det är första serien som har mest personlighet med charmigare inredning, snyggare grill (helst de dubbla strålkastarna) och udda bakljus
          Men jag är väl färgad av att det var min första bil.
          Jag hade en Azzuric blåmetallic -77 2-d
          Jag blir så j___a trött bara jag tänker på att jag skrotade den....
          Fast vem tänkte att den skulle bli ovanlig då

          Comment


          • #6
            Kul för dig då Affe... Sablar vad avundsjuk jag är för att du har fina bilar, som är svåra att få tag i.

            Pappa min hade 5st tror jag han sa, när jag var pytteliten. Samma sak där, han trodde aldrig heller att de skulle bli så eftertraktade som de verkar vara nu..

            Finns by the way bara 14st kombis kvar i sverige.. Tänk å bygga en Abarth rallybil av en kombi. <3333
            -------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Punto GT, woop woop!

            Comment


            • #7
              Någon som vet vad som händer med bilen, har bjudit på den men ej fått svar. Är fortfarande kvar på blocket.
              131 abarth forever

              Comment


              • #8
                Du får la ringa å fråga?
                -------------------------------------------------------------------------------------------------------
                Punto GT, woop woop!

                Comment


                • #9
                  Prick!
                  Jag ringde på den för nåt år sedan då kunde den köpas för 14000kr men nu verkar det som att det ska kramas ur var enda krona!
                  Väntar väl på fantasibud!!

                  Stormjacke: Var har du fått reda på att det finns 14st Panorama?

                  Affe
                  Last edited by Alf; 26 January 2015, 07:42.
                  4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
                  2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
                  Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

                  Punto 80 ELX 16v -01
                  Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
                  Ducato 2,5TD -92 flak
                  Tel 070-5512431

                  Comment


                  • #10
                    Ringde också sist annonsen var ute och la bud men då var det någon från Irland som skulle ha den ! Det är väl som du säger Alf att sista droppen ska vridas ur
                    131 abarth forever

                    Comment


                    • #11
                      Jag kollade med trafikverket. Så fick jag en lista med alla bilar som fanns kvar i sverige. Reg nr till alla bilar, adresser till alla som äger alla bilar.. Samt vad de var för modell och alla bilars chassinr. Dina bilar fanns också med Affe. Så nu vet jag dina chassinr.. T.ex :P
                      -------------------------------------------------------------------------------------------------------
                      Punto GT, woop woop!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by stormjacke View Post
                        Jag kollade med trafikverket. Så fick jag en lista med alla bilar som fanns kvar i sverige. Reg nr till alla bilar, adresser till alla som äger alla bilar.. Samt vad de var för modell och alla bilars chassinr. Dina bilar fanns också med Affe. Så nu vet jag dina chassinr.. T.ex :P
                        Hur gjorde du och vad kostar det ?
                        131 abarth forever

                        Comment


                        • #13
                          Vi har gjort en sådan sökning i FCC. 700 i fast avgift och sedan några kronor per hittad bil. 14 Panoramor...intressant! Hade ju varit kul att få ta del av den informationen!
                          captainmorgan

                          Comment


                          • #14
                            Jag mailade till Transportstyrelsen (ej trafikverket som jag skrev i tidigare inlägg) och skrev "Jag undrar om jag skulle kunna få en lista över ägare som äger de kvarvarande Fiat 131rna i sverige. Jag är på jakt efter en sådan bil och skulle vilja kolla med de som står som ägare om de kan tänka sig att sälja sin bil."

                            Till svar fick jag: "Här kommer en lista på alla Fiat 131 i Sverige. Du får den utan kostnad denna gång. :-)"

                            Det var en mycket trevlig handläggare som gav mig listan utan kostnad "Denna gång".
                            Jag visste inte ens att de kostade att få ett sådant utdrag ur registret.

                            Jag kan skicka den per mail. Känns inte så bekvämt att lägga upp så mycket personuppgifter så alla har tillgång till dem bara sådär.
                            -------------------------------------------------------------------------------------------------------
                            Punto GT, woop woop!

                            Comment


                            • #15
                              Vill göra ytterligare en rättelse. La märke till nu att ni hittills pratat om Panorama. Vilket också är en kombi, helt utanför min vetskap.
                              Då finns det alltså 14st Combi och 13st panorama =27st kombis i registret. Dock ej säkert om alla 27 finns fysiskt.
                              -------------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Punto GT, woop woop!

                              Comment

                              Working...
                              X