Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20VT Plus - 99 Silvergrå

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    A det är ett bra tips, ska plocka bort hjulet imorgon och kolla då. På Volvon så gick krängningshämmaren av och det lät ju väldigt mysko precis innan och efter (givetvis), men känns inte som samma sak här.
    Satan vilket kort stag, när jag bytte på Volvon så var de åtminstone 25-30cm långa :P

    Nu är jag förmodligen helt ute och cyklar. Men AC:n funkar inte som den ska. Ac-rem och sånt var bytt innan köp också (har papper på det). Det finns ingen koppling till detta va?
    Kupéfläkten kan det låta så om det är fel någonstans?

    BTW, emblemet färdigmonterat! Efter 2 timmars svordomar och problem, så blev det väldigt fint tillslut Click image for larger version

Name:	DSCN5382.jpg
Views:	1
Size:	47.8 KB
ID:	251548
    Kör just nu:
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
    Fiat Coupe 20VT Plus - 99
    Fiat Barchetta - 96
    Fiat 127 1,05L - 77
    Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

    Comment


    • #47
      2 timmar!!! Hur är det möjligt? Sitter, vill jag minnas, med en skruv. Fastrostat på insidan?

      Något som lät illa från samma område på min är AC kompressorn, men den hör du vid stillastående med.
      Sportbilshistoria:
      12-16 Coupé Fiat 20VT -98
      08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
      06-10 Porsche 924 N/A -83
      01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
      97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

      Comment


      • #48
        HahA det undrar jag med, satt som satan. Plus att det var svårt att hitta verktyg, funkade ju inte med en rak nyckeln, då gick motorhuvslåset emot. Sen drog jag till och då lossnade skruven ifrån emblemet. Så det bara snurrade. Blev till slut tvungen att bända bort det, utan att skada lacken. Va lite bök alltid så när man ska göra något tycker jag. Alltid något som pajar

        Okej tack, då är det inte det..
        Kör just nu:
        Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
        Fiat Coupe 20VT Plus - 99
        Fiat Barchetta - 96
        Fiat 127 1,05L - 77
        Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

        Comment


        • #49
          Okej, tog bort hjulet idag. Och allt såg ut att vara i sin ordning. Stagets damasker såg lite sletna och smått spruckna ut (ej igenom). Slog och ryckte lite, men fann inget suspekt. så tog bara lite 5-56 och rengjorde lite.

          Sen har jag vart ute och kört 10 mil idag, jag upplever inte att det låter mer när man svänger. MEN, jag tyckte mig höra en viss skillnad när man körde på ojämnheter i vägen. När bilen studsa lite uppochner..
          Men om det nu är så som jag hörde, så borde väl ändå staget vara en möjlig misstänkt?
          Eller vad tror ni? Frågan är om jag listar ut detta själv, kanske skulle ta med sig en mek i bilen.
          Kör just nu:
          Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
          Fiat Coupe 20VT Plus - 99
          Fiat Barchetta - 96
          Fiat 127 1,05L - 77
          Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

          Comment


          • #50
            Låter det mer när du svänger så låter det som hjullager...
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #51
              Originally posted by Fredriksda View Post
              Okej, tog bort hjulet idag. Och allt såg ut att vara i sin ordning. Stagets damasker såg lite sletna och smått spruckna ut (ej igenom). Slog och ryckte lite, men fann inget suspekt. så tog bara lite 5-56 och rengjorde lite.

              Sen har jag vart ute och kört 10 mil idag, jag upplever inte att det låter mer när man svänger. MEN, jag tyckte mig höra en viss skillnad när man körde på ojämnheter i vägen. När bilen studsa lite uppochner..
              Men om det nu är så som jag hörde, så borde väl ändå staget vara en möjlig misstänkt?
              Eller vad tror ni? Frågan är om jag listar ut detta själv, kanske skulle ta med sig en mek i bilen.
              Krängningshämmarstaget kan föra lite oväsen. Brukar bli ett knarrande ljud.
              Har du originaldämpare och fjädrar? Hur är skicket på övriga delar? "Såg ut att vara i sin ordning" säger inte så mycket. Tror du att grejerna har suttit där sen 1999 eller ser det ut som att någon bytt stag, länkarmar m.m.?
              Last edited by Freddan72; 10 August 2015, 09:30.
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #52
                Okej grabbar, jag har löst problemet. Tänkte att jag skulle kolla i instruktionsboken efter alla verkstadspapper och se vad som var gjort exakt. Då fann jag en annan grej!
                Ni får tillåtelse o skratta eller gråta eller tänka vilken jävla idiot
                In under handsfacket så var där en plast kåpa som skyddade något. Den satt med vad jag kunde se två muttrar. Den ena fanns inte, så den låg halvt lös och skramlade mot metallburken innanför. Så nu har jag skruvat dit en och det var det som lät. Sen Kanske det låter lite ändå, men då får jag skruva bort den och sätta någon mjuk "duk"/stoppning där emellan.
                Haha hur dum tror ni jag känner mig? Tack för idéerna i alla fall.
                Kör just nu:
                Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                Fiat Barchetta - 96
                Fiat 127 1,05L - 77
                Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                Comment


                • #53
                  !!! Slår ni, så håller jag?
                  Lätt hänt och du är inte den förste. Undertecknad har flera tankevurpor dokumenterade i min tråd.
                  "Plåtlådan" döljer bilens ECU vari chip'et ligger. Något har varit där.

                  mvh
                  Goran
                  Sportbilshistoria:
                  12-16 Coupé Fiat 20VT -98
                  08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
                  06-10 Porsche 924 N/A -83
                  01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
                  97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

                  Comment


                  • #54
                    haha
                    A okej, jag började undra om det kunde ha vart där chipet satt. Då det inte finns något okänt utrymme under huven direkt.. Ja någon har vart där o pillat :P
                    Kör just nu:
                    Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                    Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                    Fiat Barchetta - 96
                    Fiat 127 1,05L - 77
                    Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                    Comment


                    • #55
                      Bra jobbat!
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #56
                        Ja tack, känner mig som en riktig mekaniker. haha.
                        Kör just nu:
                        Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                        Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                        Fiat Barchetta - 96
                        Fiat 127 1,05L - 77
                        Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                        Comment


                        • #57
                          Fin bil!
                          Kul med ännu en Plus, välkommen till Plus-familjen =)
                          Haha kul med det dära skramlandet du hade vid ECU lådan!
                          Glöm inte att fixa en FMIC när du ökar effekten sen, så det kyler gött och ser riktigt snyggt ut
                          Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                          Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Torsten 20vt View Post
                            Fin bil!
                            Kul med ännu en Plus, välkommen till Plus-familjen =)
                            Haha kul med det dära skramlandet du hade vid ECU lådan!
                            Glöm inte att fixa en FMIC när du ökar effekten sen, så det kyler gött och ser riktigt snyggt ut
                            Tack, tackar tackar
                            Ja jäkla störande, frågan är om det var original "kåpan"? för den satt i princip löst.. Men men, nu är det ordnat som sagt.
                            Okej, vad är en FMIC? :P

                            Fredde
                            Kör just nu:
                            Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                            Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                            Fiat Barchetta - 96
                            Fiat 127 1,05L - 77
                            Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Fredriksda View Post
                              Tack, tackar tackar
                              Ja jäkla störande, frågan är om det var original "kåpan"? för den satt i princip löst.. Men men, nu är det ordnat som sagt.
                              Okej, vad är en FMIC? :P

                              Fredde
                              Hm bra fråga, ta en bild på den så får vi se

                              Fmic är en förkortning med front mounted intercooler!
                              Laddtryckskylning!
                              Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                              Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                              Comment


                              • #60
                                Jag kan fixa det imorgon om jag hinner få tag i några batterier. Stod förövrigt Bosch på den.

                                Okej okej! Hur fungerar det då? Är det en helt ny grej man monterar dit, eller tar bort något befintligt och ersätter med denna FMIC på ett nytt ställe bara?
                                Haha om det blev oklart nu - finns det någon laddtryckskylning från början?
                                Kör just nu:
                                Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                                Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                                Fiat Barchetta - 96
                                Fiat 127 1,05L - 77
                                Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                                Comment

                                Working...
                                X