Results 1 to 8 of 8

Thread: Fiat Ritmo 75 CL 1500 1981 - intressekoll

Registered User

Fiat Ritmo 75 CL 1500 1981 - intressekoll

Min far har en Fiat Ritmo 75 CL 1500 från 1981 som gått jäkligt lång och nu har ett miserabelt liv i en lada sedan 15-20 år tillbaka. Bilen användes av min syster som bruksbil i på 90-talet.

Min far är bilsamlare med Saab som specialitet, så den här bilen är en udda fågel i samlingen.

Det finns troligen en del delar till den. Nu är den dammig som faen och utgå från att finns rätt mycket att fixa på den.

Är det någon i denna fina samlingen med entusiaster som har intresse av den eller ska den få gå till de sälla jaktmarkerna?

Bilder på bil och regbevis kan skickas vid intresse.

Mvh Yvette - dottern helt utan bilintresse

Classic DOHC RWD Fiats per's Avatar
    Skoj, hoppas det! Har du bilder?

Stressfläkt åt folket ! TurboB's Avatar
    Det finns några Ritmofantaster här så skicka den inte till skroten! Någon kommer ha glädje av den, om inte annat att plocka delar från.

Jag är intresserad av en SAAB 600. Det är i grund och botten samma bil som Lancia Delta och din fars Ritmo även om utseendet skiljer sig.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

Registered User
    Tjaa. vad gör en till...! Skicka gärna bilder och info på helmers@hotmail.se eller 070-7468150
    captainmorgan

Registered User
    Messat bilder till dig! När min syrra hade den som bruksbil bodde den i Skurup.

Registered User

Bilder på den "pedantskötta" rariteten.

Quote Originally Posted by per View Post
    Skoj, hoppas det! Har du bilder?
    Enligt min syster som kört den som bruksbil har det gått betydligt längre än vad mätaren visar, typ 45 000. Hon sålde den till farsan 1998 när hon köpte ny bil. Min farbror körde den till ladan där den idag står för kanske 10-15 år sedan. Maskinellt ska den enligt syrran inte vara något större fel på den, det är rostskador som är största problemet (tror jag, så det kan ju vara helt fel).

Name:  IMG_4843.JPG
Views: 58
Size:  118.2 KBName:  IMG_4844.JPG
Size:  111.0 KBName:  IMG_4839.JPG
Size:  105.5 KBName:  IMG_4841.JPG
Views: 57
Size:  94.1 KB
    Last edited by FruYrr; 20th August 2021 at 14:08.

Mats Nilsson alfamats's Avatar
    Den var man och tittade på runt 2012. Skoj att se den igen�� Köpte dock en annan Ritmo och renoverade. Hoppas ngn förbarmar sig över bilen. Det vore synd att köra den till skroten.
    Mats Nilsson

Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

Registered User
    Quote Originally Posted by alfamats View Post
    Den var man och tittade på runt 2012. Skoj att se den igen👍 Köpte dock en annan Ritmo och renoverade. Hoppas ngn förbarmar sig över bilen. Det vore synd att köra den till skroten.
    Japp - den är tingad och kommer få leva vidare i Skåne troligen.