Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp!!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp!!!!!!!!

    Jag behöver hjälp att rädda min Uno från skroten, den är krockskadad i fronten, enda som jag behöver hjälp med egentligen är riktning av nedre frontbalken som är lite intryckt, nån som kan hjälpa mig billigt ?

    Jag vill behålla min bil tål inte folk som säger att den är gammal o värdelös såna behöver inte svara, hatar såna typer, endast seriösa svar tack, bilen är påkostad och i bra skick, men Trygg-Hansa ville köra den till skroten trots helförsäkring o allt, huh hemska tanke.

    Nån som kan ge tips om någon som kan hjälpa mig att fixa min bil. Spelar ingen roll var det är, bara det är i Sverige och att det är rimliga priser för riktning av den balken och eventuellt lackering.
    Last edited by unoxpert; 15 March 2004, 21:31.
    Old Fiats never die ..they just go faster

  • #2
    Hmm... du borde ha ngn "privat" verkstad i din närhet... brukar vara i äldre bensin mackar eller liknande... borde inte vara några problem att hitta ngn som fixar att åt dig... det är lite dumt just med balken... risken finns att det inte går att rädda för att den är för intryckt... och om det va en kraftigare krock kan resten av chassit också vara skadat (även om du inte lagt märke till att)...

    Annars får du ta dig till Karlskrona så har jag en kille som kan hjälpa dig...

    //Rille
    Fiat Uno SX 1988
    Fiat Uno 45 1988 (RDB, behöver du ngt? säg till)

    Comment


    • #3
      Tack

      Ok jättebra att få en kontakt som kan hjälpa mig, jag ska byta ut hela frontplåten det är hela balken också fast det är väl bara plåt egentligen, ramen har inte fått sig en törn eftersom krocken blev mitt i fronten och det var ingen kraftig smäll. Jag tror jag grejar o byta den själv med lite hjälp av en kompis som kan svetsa.

      Kan han hjälpa till med lack också din kompis?
      Old Fiats never die ..they just go faster

      Comment


      • #4
        Jorå han kan lacka också... han har en verkstad här nämligen...

        //Rille
        Fiat Uno SX 1988
        Fiat Uno 45 1988 (RDB, behöver du ngt? säg till)

        Comment

        Working...
        X