Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sökes: Svetts hjälp i Göteborg sökes!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sökes: Svetts hjälp i Göteborg sökes!

    Behöver någon som kan hjälpa mig med detta.

    Har en Lancia a112 Abarth Lady Cup som skall hel renoveras. Extremt lite rost på bilen, endast på 3 små ställen!
    Detta behövs göras;

    1- Ta bort gammal rost & lägga 1st ny "rak" plåt på ca 5x15cm i motor rummet.

    2- 2st små rost lagningar, insidan av bak luckan, under glas rute list.

    3- Svetsa igen alla små onödiga hål på bilen(ca 40st, ej rost), så som fästen för fd. skärmar & lister.

    4- Grov slipa alla svetsningar.

    ..kanske vet Du någon verkstad som kan fixa detta, givetvis till en vättig peng. Kanske du själv har möjlighet och kan tjäna en slant. Har ingen möjlighet att göra det själv (får inte göra dessa arbeten i mitt garage)

    Mvh Christer Hällare

    Tfn 0706-590665 -Göteborg / Majorna

  • #2
    Behöver oxå lite hjälp med sånt. Men först ska jag kolla med Gör-Det-Själv-hallen i Stampen, förr lånade de ut både svets och kapmaskin. Plåt kunde man köpa med!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      svets

      Jag kan ej svetsa åt dig men på grund av sjukdom så står mitt garage helt stilla där finns både en MIG svets, pinn svets(el,
      båg svets kärt barn har många namn) och gaspaket plus en g###a massa andra verktyg. Möjligtvis så kan jag förmedla en en bilplåt svetsare men ej säkert. Jag härjar i Göteborg. Slå mig en signal eller smsa på 0706/077573 eller maila på emil.ercegovic@telia.com
      MVH Emil
      PS ingen Fiat på bilden men en bild på delar av garaget.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Äh va synd! Har just spenderat ca 1000kr i GDS-hallen på svetsning...
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment

        Working...
        X