Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 25

Thread: Försäkring Coupé

Fiat nybörjare
    Är det någon som har hitta några trevliga försäkringar på 20V alt 16V.
    Vad ligger dom mellan tummen och pekfingret.
    Wannabe Fiat åkare

Member Dan the Man 13's Avatar
    Tja själv får jag punga ut med 9000 spänn helåret för min 20 V turbo på Länsförsäkringar. Helförsäkring. Över 25 år, bor i centrala Uppsala och gott om bonus dårå...
    På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
    http://www.garaget.org/?car=63213

Registered User
    Drygt 12000 helförsäkring, full bonus i stockholm hos länsförsäkringar. Billigaste jag hittade.
    Har 3000 i självrisk. Väljer man 5000 så sjunker premien en tusing, har jag för mig. Och med tanke på att premien rusar mot 18-19' om man flyttar sig en bonusklass skulle jag i alla fall bli tvungen att sälja, så det kan ju vara en ide.

Administrator Chorus's Avatar
    Dan the man> en polare sa att han såg en läcker röd 20vt vid en hydromack, är det din?

Member Dan the Man 13's Avatar
    Chorus: jepp, det stämmer alldeles utmärkt. :-)
    På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
    http://www.garaget.org/?car=63213

/ F / i / A / T / FinG's Avatar
    min ligger på ca 4000 hel/år på ölands soken försäkring (tror de stavas så)
    Fiat Coupé Turbo
    Fiat Uno Turbo
    Lancia Delta Evoluzione 1

Administrator Chorus's Avatar
    Dan the man> aha.. är du ute och åker mycket? får väl se om jag ser dig nån gång så att jag kan köra ifrån dig

GD87 & *klick* sa de bara Hatter's Avatar

SUSAB

Hej

jag betalar 12500/år för min 16v TURBO hos SUSAB. Då är det fria mil eftersom dom inte har några milsystem, sedan bor jag i "dyra" malmö så det gör väl sitt med ... men folksam ville ha 21000/år av mig ... jag är 28 år ....aldrig krockat ... hmmmm ... sjukt ! LF ville ha 18000/år av mig ... *suck* ......

Registered User
    Vet någon hur det där med mil-uppgift funkar. Frågade LF, de sa att de litar på att den som kör inte ljuger... Jag litar inte på dem! Kan man bara säga 1000/år och vara glad? Eller kollar de med besiktningen om något händer? Försäljarna på försäkringsbolag verkar inte alltid ha full koll på vad de säljer......

Bensin i blodet! Martin's Avatar
    Betalar 7500:-/år på TryggHansa. Rätt hyffsat för att räknas in i Stockholm. Fick sänkt i år när alla fick höjt.
    Var nån ny bonus om barnen var försäkrade där.....
    //Martin
    Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
    Åker - Cheva Transsport -01
    Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
    Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
    Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
    Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

Moderator jeper's Avatar

Re: SUSAB

Originally posted by Hatter
    Hej

jag betalar 12500/år för min 16v TURBO hos SUSAB. Då är det fria mil eftersom dom inte har några milsystem, sedan bor jag i "dyra" malmö så det gör väl sitt med ... men folksam ville ha 21000/år av mig ... jag är 28 år ....aldrig krockat ... hmmmm ... sjukt ! LF ville ha 18000/år av mig ... *suck* ......
    *asg* om man har en harley, måste man i praktiken ha immobilizer och godkänd skyddsbur att låsa in den i nattetid (enl susabs avtal)

det där med fria mil lät annars väldigt intressant...
    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
    http://fiatpanda.wordpress.com/

Member

Re: SUSAB

Originally posted by Hatter
    Hej

oj oj oj en malmöit på forumet

Vad kör du för bil hatter färg osv.?

Man kanske har setts ute på stan.
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

GD87 & *klick* sa de bara Hatter's Avatar

Malmö ....

tjenis, jupps ja bor i malmö ... har precis införskaffat mig denna juvel den 23 augusti ... alltså i fredags fick ja den ... den är gul o grymt välhållen ... ett äldre par som ägt bilen sedan 97 .... mkt fin o så kommer den förhoppningsvis förbli ... ska ha den avställd under vintern ...

Så e de du som kör som en gnu ... en svart ? Såg en sådan utanför Nöjesmagasinet vid värnhemstorget ... ? Nåja ... kunde vara kul o träffa andra som har samma bil i Malmö ... eller ?

Hälsn.

Rolle

Moderator
    jag har frågat mitt bolag ang milantal o de har sagt att om de misstänker att bilen har gått mer än angivet o om de kan bevisa det så kommer det att tillkomma högre sjkälv risk då olyckan är framme, typp 10000 eller nåt (fick aldrig raka besked), hon förståd att man inte kunde förutse hur långt man skulle köra o därmed denna svar, alltså är det mycket gråa zooner när det gäller detta
    betalar för övrig ca 12000:- om året...

Moderator jeper's Avatar

tur...

tur att man inte blir skyldig ngt retroaktivt som med bostadbidrag eller ngt! kör 3500+ per år.. men tror det står 1500 i försäkringen :P den är dyr ändå tycker jag.. drygt 4000/år för den näst billigaste fiaten som går att köpa i sverige? vad tror dom? att jag tar ur barnstolarna och kör streetrace på nätterna?
    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
    http://fiatpanda.wordpress.com/

Member Materik's Avatar
    Som novisen...

Fann länsförsäkringar billigast. Ca 11500kr / år, bor i stockholm, född -74. Jag sa att jag körde max 500mil och fick ner priset några kronor jämfört med nästa nivå 1000mil och sen skulle jag ringa tillbaka den dag jag kört mer...

Klart är ju att det skiljer enormt mycket mellan olika bolag och även att dom flesta inte har en susning om vad Fiat Coupe är. Dom såg att den var 6-växlad och hade många kusar och sen är det kört...

/ Mattias
    Fiat Coupe 20v Turbo -00

Classic DOHC RWD Fiats per's Avatar
    håller med! "här står det 162kw, det måste va fel.." "ehh nää.." "ja då blir det ju dyrt!"

Registered User
    Hum, jämför man punton med coupen... 220/136hk * 6800 =11000kr.
    Skoj, försäkringsbolagen kollar med andra ord enbart på effekten. Jisses, med tanke på pris så fort man bara närmar sig verstaden med coupen borde det vara enormt mycket större skillnad. Vilka idioter (eller om jag är idiot som betalar så mycket för punton :-D )
    Hoppas att försäkringsbolagen inte läser här ....

Farlig I All Trafik ;-) Alfaanders's Avatar
    Originally posted by Martin
    Betalar 7500:-/år på TryggHansa. Rätt hyffsat för att räknas in i Stockholm. Fick sänkt i år när alla fick höjt.
    Var nån ny bonus om barnen var försäkrade där.....
    Betalar 4900:- /år hos Tygg Hansa. 1500 mil. Dom var klart billigast när jag kollade runt. Försäkrar Alfan där oxå för en hyfsat låg premie.
    Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
    Volvo V50 T5 -05

Classic DOHC RWD Fiats per's Avatar
    Hoppas du pratar om halvförsäkring nu..?