Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe som vinterbil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Coupe som vinterbil?

    Hur är en Fiat Coupe att ha som vinterbil?
    Visst, alla bilar tycker snö och salt är tråkigt, och mår inte så bra av det, men hur är dom att köra på vintern?

    *drömmer om mammas gammla mazda 323 som knappt gick framåt när det var bara var lite snöigt*

    Och, vad är eran personliga åsikt till att använda Coupe'n på vintern?

    Fyller år i september, och det blir ju satans tight där mellan hösten och vintern för min del..
    Tidigare bilar:
    Volvo 480ES 2006-2007
    BMW 320i E30 2007-2008
    Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
    Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
    + nån volvo 740 samt volvo 240

  • #2
    Varken sämre eller bättre än någon annan bil. Viscodifferentialen gör att den "skottar" på bättre än vanligt.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Min coupe är för fin för vintern men visst funkar det folk kör den. Får rysningar när jag tvättar Stilon i vinter med alla asfaltfläckar och flygrost, coupen får inte vara med om detta!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        den är väll som alla andra bilar
        Fiat coupe 16VT

        Comment


        • #5
          Re: Coupe som vinterbil?

          Tar sig fram mycke bra , spårsäkert stabilt spinner inte mycke, bra värme immar lite om de är många som åker..
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #6
            Fungerar mkt bra som vinterbil! Tvätta den dock regelbundet å spola underredet när säsongen är över så är det inga problem
            Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
            Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

            Comment


            • #7
              Originally posted by smOOth
              Fungerar mkt bra som vinterbil! Tvätta den dock regelbundet å spola underredet när säsongen är över så är det inga problem

              ...ja och som vanligt håller jag med! :-)

              Har kört under hela vintern utan problem. Dock har jag tvättat henne 2 gånger i veckan i genomsnitt vilket jag känt som ett måste här med tok-saltade vägar och avgassnö som sätter sig på min älskling.... :-(
              /Giallo Ginestra

              Comment


              • #8
                När det var riktigt jävligt med snö på motorvägen var det bara Fjäcka Fjatten och stadsjeeparna som körde om i ytterfilen.... Viscodriven gör den väldigt kurssäker alltså. Stolvärme var det enda jag saknade men det köpte jag på Micro för ca150:-
                il giallino
                Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

                bella rossa
                Coupé 20VT LE nr1516 1999

                white pearl
                Mini Cooper D 2007

                Comment


                • #9
                  Hur bra som helst på vintern! 20VT motorn är väldigt lätt att köra snällt med, stark på låga varv utan att protestera när turbon laddar lite, så den är mycket fin att köra när det är halt. Bra mycket bättre än min SAAB 9-3 Turbo jag hade innan! Sen som sagt så hjälper ju diffbromsen till himla bra!

                  Jaja, det är ju hursomhelst en helt j-kla grym bil!!!
                  Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
                  Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
                  Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

                  Comment

                  Working...
                  X