Announcement

Collapse
No announcement yet.

går ojämnt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • går ojämnt?

    hej alla coupe vänner !

    skulle behöve litte hjälp här,föra året så gick motorn på min 16v t 94. så jag fick tag på en beg 95 16v t som jag köpte å börja pussla i hopp,sen när jag skulle starta den så går den ojämnt den lixsom puffar....inte så kul

    så jag undrar om någon vet ved det kan va?
    vet någon om det är lika styrboxar på 94-95?
    fiat coupe t 94

  • #2
    ...

    ...kan typ inget men kolla tomgångsventilen! :-)
    /Giallo Ginestra

    Comment


    • #3
      nu har jag köpt 95:ans styrbox å testat,men det vart inte någon skillnad...surt...

      något annat förslag på vad som gör att han lixom puffar (ångbåt)
      ganska mycket vibrationer också,går trögt när man ska åka,dra typ vid 1500 ?

      alla hjälp är välkomen
      fiat coupe t 94

      Comment


      • #4
        Re: ...

        Originally posted by plant
        ...kan typ inget men kolla tomgångsventilen! :-)
        kan vara det...hade du testat det?
        Fiat Coupe 16vt -95
        Depå - Projekt tråd - Garaget.org

        Comment


        • #5
          är inte 100,men om det är den kopparfärgade ventilen så har jag gjort de. å det vart inte bättre...hörde att det kan ha med katen å göra? någon som vet?
          fiat coupe t 94

          Comment


          • #6
            Originally posted by oMA
            är inte 100,men om det är den kopparfärgade ventilen så har jag gjort de. å det vart inte bättre...hörde att det kan ha med katen å göra? någon som vet?
            här finns det en guide till det: http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?s=&threadid=5680

            men om du nu redan har gjort det...kan säkert va en mängd saker....man kan ju åka till fiat verkstad å kolla felkoder...slipper man ju gissa...det e inget annat som krånglar? som man kanske kan sammankoppla?
            Fiat Coupe 16vt -95
            Depå - Projekt tråd - Garaget.org

            Comment


            • #7
              e den chippad?
              Fiat Coupe 16vt -95
              Depå - Projekt tråd - Garaget.org

              Comment


              • #8
                ja den va ju de,så dom sa att jag skulle byta styrbox å se...
                fiat coupe t 94

                Comment


                • #9
                  dom där bilderna såg ganska bra ut...tror nog jag har stor hjälp av dom..Tack Tack =)
                  fiat coupe t 94

                  Comment


                  • #10
                    men det var ingen skillnad med ochippat å chippad? det jag tänker på att med vissa chip så måste man ju öka bränsletrycket osv...men de borde ju inte göra så med för högt bränsletryck...snarare för lågt...hmm...
                    Fiat Coupe 16vt -95
                    Depå - Projekt tråd - Garaget.org

                    Comment


                    • #11
                      jag är ju inte så himla bra på bilar,men det där med tomgångsventilen....om det nu är den,så borde den ju inte gå alls på tomgången eller? =)
                      fiat coupe t 94

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by oMA
                        jag är ju inte så himla bra på bilar,men det där med tomgångsventilen....om det nu är den,så borde den ju inte gå alls på tomgången eller? =)
                        det har inte hänt mig...men jag antar att den ska gå bluddrigt på tomgången...sen kan den ha dålig tomgång om kamaxelgivaren e kass...men det kan du nog inte veta om du inte kollar felkoderna eller testar med en annan kamaxelgivare...om det finns någon annan 16vt i din stad kanske?
                        Fiat Coupe 16vt -95
                        Depå - Projekt tråd - Garaget.org

                        Comment


                        • #13
                          ...

                          ...kan bara tala för mig själv. Vid start var tomgången mycket ojämn och när man saktade ner inför trafikljusen så fick man ibland känslan av att motorn höll på att lägga av....

                          Efter rengöring och justering av ventilen går den nu som en klocka! :-)

                          TACK TURBONIMITZ!!!!!
                          /Giallo Ginestra

                          Comment

                          Working...
                          X