Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bromsbelägg - igen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by TobbeC
    Jag har ett par ferodobelägg för bakbromsarna (DS2500) liggandess hemma. Problemet med dom var att dom skiljde lite från orginalbelägget. En liten modifiering med vinkelslipen krävs.

    Anledningen till att vi valde DS2500 istället för DS3000 beror på att vi trodde att det kunde bli problem att få upp tillräckligt med temp i DS3000.
    Hur mycket ska man kapa/slipa och var?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #32
      Originally posted by 84jr0
      Hur mycket ska man kapa/slipa och var?
      Det var ganska lite men ändå för mycket för att jag skulle orka göra det samma dag som jag bytte slangar. Jag saknade även verktyg för att pressa tillbaka kolven då.

      Jag återkommer efter bytet.
      Porsche Boxster S 2002

      Comment


      • #33
        Originally posted by TobbeC
        Det var ganska lite men ändå för mycket för att jag skulle orka göra det samma dag som jag bytte slangar. Jag saknade även verktyg för att pressa tillbaka kolven då.

        Jag återkommer efter bytet.
        Vore bra om du kunde ta en bild på eländet för jag ska ha samma belägg som du.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #34
          Originally posted by 84jr0
          Vore bra om du kunde ta en bild på eländet för jag ska ha samma belägg som du.
          Will do! Men först skall Lancian ha en ny framskärm
          Porsche Boxster S 2002

          Comment


          • #35
            Uppmaning

            När ni monterat era nya belägg - åk inte ut och tokbromsa !
            Ta det lungt några dagar och låt beläggen slita in sig och sätta sig. Ligg inte och småfis på bromsarna utan bromsa lungt och måttligt men bestämt. You got the picture...

            Om DS3000. Detta är racebelägg och direkt olämpliga för gatbruk.
            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

            Comment


            • #36
              Re: Uppmaning

              Originally posted by TurboB
              När ni monterat era nya belägg - åk inte ut och tokbromsa !
              Ta det lungt några dagar och låt beläggen slita in sig och sätta sig. Ligg inte och småfis på bromsarna utan bromsa lungt och måttligt men bestämt. You got the picture...
              Menar du vid inkörning av gatbelägg?
              Inkörningen av racebelägg är ju precis tvärt om...

              2-3 Hårda inbromsningar från 140 -> 40
              Porsche Boxster S 2002

              Comment


              • #37
                Re: Re: Uppmaning

                Originally posted by TobbeC
                Menar du vid inkörning av gatbelägg?
                Inkörningen av racebelägg är ju precis tvärt om...
                2-3 Hårda inbromsningar från 140 -> 40
                Ja, fast och bestämt men inte ABS-test från 200-0 med slitna skivor.
                Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                Comment

                Working...
                X