Announcement

Collapse
No announcement yet.

"sladdrig" framvagn. bilen kränger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "sladdrig" framvagn. bilen kränger

    min coupé är läskig att köra i över 100, det räcker med att byta fil för att hela framvagnen skall studsa och kränga.

    Kan det vara dåligt med olja i servot? Om jag kör rakt med bilen och håller hårt i ratten, så kommer den ändå avvika från kurs.

    Vad kan annars orsaka en orolig framvagn? Det finns ju coupér som gått på bana, jag klarar knappt en lätt kurva i 90 utan att bilen skuttar runt och känns som den vill lägga sig på rygg...

    Barchettan var ju som ett strykjärn på vägen....coupén borde ju likna lite grann tycker man ju

  • #2
    Re: "sladdrig" framvagn. bilen kränger

    Originally posted by SteQve2
    min coupé är läskig att köra i över 100, det räcker med att byta fil för att hela framvagnen skall studsa och kränga.
    Dämpare slut? ...
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Nja, dom verkar vara väldigt bra. Skulle mer tro på styrningen...

      När jag svänger (parkerar) så låter det utav bara den från pumpen, och den har då inte nått ändläget än.

      Comment


      • #4
        Kolla hjulvinklarna fram. Du har inte bytt styrleder eller nåt fram?
        Glapp i spindelled eller glapp i länkarmsbussningar ?
        På din beskrivning låter det inte som servot. Det kanske hållar på att ge upp men orsakar knappast ovanstående problem.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #5
          Stötdämpare, hjulvinklar, bärarmsbussningar.
          /Peter

          Comment

          Working...
          X