Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stoppad för fortkörning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Fortkörning!

    DET låter bra. Då har du stor anledning att gå vidare med fallet. Om det varit så att mera kommit upp när dom kollade dig så har dina chanser varit små!
    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
    Folka Vento VR6 -93 såld!
    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

    Comment


    • #17
      Man slipper en gång men en annan gång åker man fast... 200m hemifrån oxå 2400kr fattigare.

      Pajade en av deras alkomätare och plågade de lite med att ta fram alla papper på kalibreringen mm innan jag erkände - går inte att bråka med lasern
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #18
        Trist med böter 84an, själv har jag haft tur några gånger, brukar alltid av någon anledning lyckas sakta ner kurvan innan de mäter, förstår inte varför. Senast var det nära dock.
        Nyss pålagda sommardäck och kommer inspirerat på E18 från enköping och svänger av mot vällingby. Lite skoj kurva med trafikljus så man vet att det inte kommer några oförutsedda bilar, och dubbelfiligt ut efter kurvan. Ligger och håller bilen så framhjulen nättochjämnt har fäste, rätar upp och ger full gas... lyfter blicken och grattis, där mitt i gatan står farbror polis med handen i vädret. Kul med rusande motor i det läget, hjärtat i halsgropen men de ville bara kolla nykterhet och körkort :-D Polisen frågade om det var min bil, förstod inte riktigt varför hon undrade, samt gick ett varv runt och kollade väl skattemärke eller något. Kommer hem så skrattar sambon åt mig när jag berättar, var lite svart i ansiktet och trasiga skitiga kläder efter att ha legat och skruvat med bussningar och skiftat däck innan man for iväg. Antar att man såg lite misstänkt ut, eller är det normalt fullt normal fråga tro?
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #19
          Tro mig de har missat mig några gånger men jag kan inte alltid ha tur... jag är glad att jag inte torskat kortet
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #20
            Kan någon förklara en sak för mig angående lasern... när de visade upp hastigheten såg jag inget på lasern som visar på att det var just min bil som de mätte.

            Hur kan de då bevisa i rätten att de just sköt på mig?


            EDIT: Hittat svaret HÄR
            Last edited by 84jr0; 5 April 2007, 14:57.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #21
              Hehe. Stulen har jag inte fått höra än ;D Men de frågar alltid om det är "din" bil satt säga.


              //PP
              Porsche 996 C2 -00
              Volvo V60 D3 -12

              Comment


              • #22
                Originally posted by Ante
                .. och det brukar börja med "Hur var det här då?"
                Eller "Vi fick köra utav bara helvette för att komma ikapp dig" sa dom senast
                Porsche Boxster S 2002

                Comment


                • #23
                  84jr0> Åkte du fast för fortkörning två gånger på så kort tid?

                  Då kommer det med stor sannolikhet komma ett brev från länsstyrelsen om någon månad :/
                  /Peter

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Chorus
                    84jr0> Åkte du fast för fortkörning två gånger på så kort tid?

                    Då kommer det med stor sannolikhet komma ett brev från länsstyrelsen om någon månad :/
                    Första hången hade de inga bevis... andra gången erkände jag så jag tror inte att något kommer hända mer. Varför tror du att jag kommer få ett brev och vad kommer det stå i den?
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #25
                      Något "bevis" behövs sällan tyvärr =(

                      Men om åtalet för första fortkörningen blir nedlagd så kan du vara lugn, men om du blir skyldig till båda så kan du räkna med att du får indraget körkort, det har jag testat några gånger

                      Sist tog det 6 mån innan jag fick brevet
                      /Peter

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Chorus
                        Något "bevis" behövs sällan tyvärr =(

                        Men om åtalet för första fortkörningen blir nedlagd så kan du vara lugn, men om du blir skyldig till båda så kan du räkna med att du får indraget körkort, det har jag testat några gånger

                        Sist tog det 6 mån innan jag fick brevet
                        Så du menar på att de kan sänka mig utan bevis? Har jag svårt att tro. Den andra fortkörningen räcker inte för indraget körkort så snabbt körde jag inte utan fick bara böter så är det ur världen som polis tjejen sa. 13km över hastighetsbegränsningen räcker inte för indraget körkort.
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #27
                          Brukar man inte också få en prick vid fortkörning (har för mig det)? Sen kom jag inte ihåg hur många prickar man kan ha innan de drar in kortet. Pricken brukar vara med i registret i två år.
                          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                          Min projekttråd - 19T
                          Min Youtube kanal
                          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                          Comment


                          • #28
                            http://www.trafikjuristen.se/korkort...rkallelse3.htm

                            Så står det på trafikjuristen.se. Fast det kanske är ouppdaterat?
                            http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                            http://www.garaget.org/?car=38250

                            Comment


                            • #29
                              84jr0> 15km/h i sig är inte nog för återkallat körkort, men kombinerat med den tidigare fortkörningen kan det räcka.

                              Dom har ju egentligen bara bevis när dom filmat. Blir du lasrad med pistol finns ju inte heller några bevis?
                              /Peter

                              Comment


                              • #30
                                Jag blev av med mitt kort 2001 efter 3 fortkörningar (15-20km/h) under 2 år.
                                2 månader som med lite överklagande (inkl brev från underskrivet av chefen) blev 1 månad.
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X