Announcement

Collapse
No announcement yet.

Va har hänt efter Kamremsbyte!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Jaa Zarko får väl välja själv om han vill vägra lita på oss. Jag ger upp, lycka till! Rosso är väl trevliga men kanske inte de billigaste.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #47
      Originally posted by per
      Jaa Zarko får väl välja själv om han vill vägra lita på oss. Jag ger upp, lycka till! Rosso är väl trevliga men kanske inte de billigaste.
      Som jag nämnade tidigare (och nu har ännu ett exempel på) är de överpriser som Alfa Rosso tar ut... Den senaste jämförelsen:

      Lackstift Fiat/Alfa, 601 svart:

      53 kr - Miljöbilar (Fiat ÅF i GBG)
      80 kr - Alfa Rosso

      ....dvs mer än 50% extra på Rosso.
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • #48
        Men man kan köpa olivolja och pesto på Rosso. Det kan man inte på AutoAlfa.

        Jag är dock stor AutoAlfa-fan.
        Coupé 20VT LE -99 Svart
        Camaro V8 1LE -14 Röd
        Huracan V10 610-4 -14 Grå
        Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

        Comment


        • #49
          Hoppas det ordnar sig nu, har bara pratat med Rosso på telefon och de har varit väldigt trevliga och tillmötesgående, samt verkat och gett ett seriöst och kunnigt intryck. Tror nog det blir bra, även om det inte är billigaste verkstaden.
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #50
            Visserligen är det några år sedan jag åkte Alfa, men då var det enbart Rosso som gällde. Överlägset bäst bemötande och bäst priser. Tydligen har vindarna vänt.

            Ett roligt minne var när jag skulle försöka få tag i ett par trimkammar för att leka lite på bana. Rosso hade ett par som var ganska vassa, men dom visste inte någonting om kammarna. Inga tider eller någonting.
            Jag fick dom gratis, behövde inte ens betala frakten. Det är svårt att pruta då.....

            Comment


            • #51
              Som sagt nu är bilen där, de va trevliga i telefon och de ville verkligen hjälpa till, så vi får se om det visar sig i arbetet de har gjort oxå. 1-2 veckor fick de från mig.
              Efter att ha sagt det som ska bytas, så vill jag inte ha några fantasi summor, då sa han att vi ska hålla priset nere så 4000-5000 max sa jag till de, eller va tror ni kan det bli dyrare eller är det redan dyrt. det är en hel del grejer.

              har någon erfarenhet av engineflush, är det verkligen så bra att motorn blir starkare drar mindre bensin eller är det bara bullshit massa reklam för produkten.
              Zarko

              Comment


              • #52
                En bra helsynt olja av välkänt märke räcker, skulle jag tro. TobbeC?
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #53
                  har någon erfarenhet av engineflush, är det verkligen så bra att motorn blir starkare drar mindre bensin eller är det bara bullshit massa reklam för produkten. [/B][/QUOTE]

                  Som att köpa motaloy till sin motor. Hehe.....
                  Fiat 500
                  Fordson Super Dexta -64
                  Kawasaki Z1A
                  Kawasak GPz1100A2
                  Suzuki Grand Vitara -11
                  Suzuki T500R

                  Comment


                  • #54
                    Engineflush kan vara bra om någon har slarvat med oljebyten tycker jag. Dock inget som jag testat själv men David är gott exempel på vad som kan hända med en Turbo motor efter engineflush.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #55
                      Angående Engineflush har man en trasig motor så kommer den vara trasig efter också . Har provat på några missköta Audi , VW (1,9 TDi samt 1,8 T) med missljud från lyftarna , dåligt olje tryck etc . Av dom så är det några faktiskt tystnad samt haft bra olje tryck efteråt , en av dem har faktiskt gått felfritt 4000 mil nu ( med tätare oljebyten ) . Med resten fick man plocka bort oljetråget för ordentligt reparation . Brukar se ut som den var 130 år gammal inne i motorn. Så jag skulle göra en Engineflush om jag misstänkte fel kostar ju bara 900 kr .

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Jamo
                        Angående Engineflush har man en trasig motor så kommer den vara trasig efter också . Har provat på några missköta Audi , VW (1,9 TDi samt 1,8 T) med missljud från lyftarna , dåligt olje tryck etc . Av dom så är det några faktiskt tystnad samt haft bra olje tryck efteråt , en av dem har faktiskt gått felfritt 4000 mil nu ( med tätare oljebyten ) . Med resten fick man plocka bort oljetråget för ordentligt reparation . Brukar se ut som den var 130 år gammal inne i motorn. Så jag skulle göra en Engineflush om jag misstänkte fel kostar ju bara 900 kr .
                        Ja visst är det konstigt att vissa märken är mer drabbade av detta ?
                        eller är det bara slav med oljebytena ?
                        Eller blir motorerna/oljan för varma
                        Fel olja eller vad !
                        Har aldrig vart med om maken på mina fiatar !
                        Men vet nåra VW's som åkt på detta !
                        Fiat for FUN

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Håkan
                          Ja visst är det konstigt att vissa märken är mer drabbade av detta ?
                          eller är det bara slav med oljebytena ?
                          Eller blir motorerna/oljan för varma
                          Fel olja eller vad !
                          Har aldrig vart med om maken på mina fiatar !
                          Men vet nåra VW's som åkt på detta !
                          Lågfriktions motorer , långa olje intervaller , svensk klimat , korta körssträckor . Känner flera som skippar varannan service för att "dagens motoroljor är så bra" "det är så dyrt att serva bilen idag "

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Jamo
                            Lågfriktions motorer , långa olje intervaller , svensk klimat , korta körssträckor . Känner flera som skippar varannan service för att "dagens motoroljor är så bra" "det är så dyrt att serva bilen idag "
                            O det betyder DÖDEN för motorn !

                            Fiat har tex 2000 mil eller ETT år !
                            vilket som kommer först.. många som kör lite satsar på 2000 mil då istället.

                            Min japs ska ha en 10W30 olja enl boken !
                            = Lågfriktionsmotor = låga inre tolerranser
                            så att den tunna oljan inte blåser förbi !
                            Det sägs att japsen var de som började med det, kan det va så ?
                            bilen är från 1996
                            Motorn satt på tidigare modeller med
                            Så det var inget nytt då !, oljebyte var 1000 mil dock !
                            Direkt från Owners manual =
                            Energy Conserving II SAE10W30 = The oil will have higher fuel saving capabilities than Oil marked only energy-conserving

                            det viktigaste som står i manualen dock !

                            Keep your vehicle tuned-up and in top shape.

                            you bet !
                            Fiat for FUN

                            Comment


                            • #59
                              Angående Preem i Karlstad så kan jag bara säga att verkstadkillen där är riktigt duktig. Jag hade bilen där i höstas för 8000-mila service. Det gick på 6900:- inklusive kamremsbyte och drivremmar, helt ok pris. Bilen gick perfekt efteråt.
                              Sämre med stället är själva verkstaden inte har egen telefon, så någon ovetande tjej i kassan svarar när man ringer...

                              Kan också nämna att Cityverkstaden i karlstad avböjde min förfrågan om kamremsbyte. Dom såg i datorn att dom skulle behöva specialverktyg till kamremsbytet och ville inte ta jobbet. Det är ett tydligt tecken på en seriös verkstad. Har anlitat dom till andra reparationer med bra resultat.

                              Tråkigt att du haft sådan otur med din verkstad. Hoppas det fixar sig på Rosso.
                              Fiat Marea Weekend 1,6 ELX -01 (Såld)
                              Lancia Prisma 1600 -85 (Såld)

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Vresa
                                Angående Preem i Karlstad så kan jag bara säga att verkstadkillen där är riktigt duktig. Jag hade bilen där i höstas för 8000-mila service. Det gick på 6900:- inklusive kamremsbyte och drivremmar, helt ok pris. Bilen gick perfekt efteråt.
                                Sämre med stället är själva verkstaden inte har egen telefon, så någon ovetande tjej i kassan svarar när man ringer...

                                Kan också nämna att Cityverkstaden i karlstad avböjde min förfrågan om kamremsbyte. Dom såg i datorn att dom skulle behöva specialverktyg till kamremsbytet och ville inte ta jobbet. Det är ett tydligt tecken på en seriös verkstad. Har anlitat dom till andra reparationer med bra resultat.

                                Tråkigt att du haft sådan otur med din verkstad. Hoppas det fixar sig på Rosso.

                                Absolut, Preem i KD ar absolut av samma kaliber som stjarnverkstan i Gotet.
                                Har inte vart inne dar med bilen for service an utan har pratat med de och de vet vad de pratar om.
                                Seriosa och mestadels inriktade pa Alfa o Fiat vad jag tolkade det som.

                                Comment

                                Working...
                                X