Är det någon som planerar att köra med CAR på Mantorp den 4/9? Jag har inte kört med CAR tidigare, vilken klass är lämplig?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
CAR Mantorp 4/9
Collapse
X
-
CAR Mantorp 4/9
Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87Tags: None
-
-
Har du ingen licens får du köpa en "prova på" licens och då tror jag du blir placerad i C. Men kolla med CAR vad de säger.
Jag hoppas jag får tid över och kan hänga med till Mantorp. Förra året var vi rätt många från SFK, kanske ännu fler i år?
Comment
-
PR licens får utnyttjas en gång per säsong och det kollas stenhårt av alla klubar numera. Du får välja grupp själv. Om det är vetten du ska komma med så kan du välja mellan A och B beroende på hur banvan du känner dig. Det går fort i A men Mantorp gynnar också motorstarka bilar. Du får byta klass under dagen om det blir fel, men hoppa över C-gruppen.Originally posted by Ante
Nej, men det behövs inte i klass A, B och C, eller har jag fel?
Skall du dit?Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.
Comment
-
Jag ska dit!
Comment
-
nej vet inte än, brukar bli B vad jag minns..
Comment
-
Bankörning är INTE tävling utan träning. Så stängningar, fula tricks (preja) mm är förbjudet. Skulle dom se dig köra fult så blir du svartflaggad och får åka hem.
I A får du köra om var du vill (i princip) men du måste givetvis ha koll på att föraren framför dig är med på din omkörning. Jag väntar oftast med omkörning till de två raksträckorna på Mantorp.
Jag anmäler mig i veckan som kommer.
Comment
-
I år har CAR delat upp B-klassen i B1 och B2. Klassiska alfor+116 bilar i B1, övriga i B2.
Comment
-
Jag menar rent allmänt. Inte menar direkt till dig. De har förarmöten efter varje körpass på förmiddagen där man diskuterar körning och tipsar om saker. Att vissa tror de är Schumacher och kör som de vore F1 förare får man leva med. Säg bara till vederbörande att tagga ner lite om du tycker de kör på ett farligt sätt. Jag har aldrig råkat ut för en "torped" på CARs träffar. Kommer det en snabb bil och vill förbi så släpper jag förbi på raksträckan.
Jag börjar i B2
Comment
-
Okej jag är duktigt sugen är också nybörjare funderar på att åka över dagen vilken klass ska man åka A,B,C b känns nog mest rätt då jag vill ha lite tempo ?
har varken alfa eller fiat att åka med så det får bli S4an tur att någon tänkt sig att den ska gå på bana då :-)
ska någon mer från stockholm åka ?Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
Fiat Coupe 20v turbo +
Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !
Comment
-
Skönt känns ju betrygande att man får köra C då :-) jag är ju medlem i Car som tur är .Ska läsa igenom allt på hemsidan sedan kolla så man ka släppa jobbet. Så kanske det finns en chans.vad ska du åka för nåt Ante ? du hade en sjukt snygg grå limited edition förut va orginalskick!
Går det att lösa PR-licens på mantorp och köra för första gången har läst igenom men reder inte ut det ?Last edited by Zetta; 15 August 2010, 23:13.Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
Fiat Coupe 20v turbo +
Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !
Comment
-
De verkar bli ett gött gäng i år med. Nu väntar jag bara på att Freddan_BA, Putt, TurboB och Almir ska anmäla sigOriginally posted by Zetta
Okej jag är duktigt sugen är också nybörjare funderar på att åka över dagen vilken klass ska man åka A,B,C b känns nog mest rätt då jag vill ha lite tempo ?
har varken alfa eller fiat att åka med så det får bli S4an tur att någon tänkt sig att den ska gå på bana då :-)
ska någon mer från stockholm åka ?
Tänk på att ha ny bromsvätska i systemet samt byt åtminstone frambeläggen till mer bananpassade grejer.
EDIT: Nån som tänker sova hos Sjögestad?
http://www.sjogestadmotell.se/Last edited by Freddan72; 16 August 2010, 14:47.
Comment
-
Jag kanske svänger förbi och tittar på men jag kommer inte köra i år.
Kan säga att C-klassen är väldigt seg att köra och B är betydligt bättre om man vill komma hem med hel bil. Aldrig varit med om idiotkörning på CARs banträffar till skillnad från andra klubbar.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Kul om du kommer förbi och tar bilder på oss andra.
Comment

Comment