Kalla mig naiv eller blåögd, men trodde att vi som delar Fiatintresset håller ihop och inte försöker blåsa varandra. Jag la in en annons här i somras med hopp om att få tag på en fördelare till min Uno 45 så att jag slapp att skicka den till skroten. Fick svar av en artig och trevlig person som skulle hjälpa mig med detta för en rimlig peng. Jag fick kontonumret och förde över pengarna och han skulle då fixa med detta kommande onsdag. Sen efter att pengarna förts över så har personen inte haft nån lust att svara på mina mail. Tänkte att han fått strul med internet eller flyttat eller nåt sånt, men såg här nu för nån dag sen att personen ifråga annonserar ut en bil på en annan sida, så nog katten fungerar e-post... Nu blir det troligen skroten för min trotjänare, men säg inte att jag inte har försökt att hålla den vid liv. :-)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Trist med oärligt folk på Fiatklubben
Collapse
X
-
Trist historia.. karman kommer nog ikapp vederbörande till slut.
-
Samma skit hände mig på blocket för någon månad sen så nu när jag köper något är det bara mot postförskott el liknande annars får det vara.
Tycker definitivt att säljaren ska hängas ut med email/användar namn så inte fler går på samma gubbe.
Comment
-
Samma sak här, men får skylla mig själv. Trodde man kunde lite på folk... UschOriginally posted by grusbus
Samma skit hände mig på blocket för någon månad sen så nu när jag köper något är det bara mot postförskott el liknande annars får det vara.
Tycker definitivt att säljaren ska hängas ut med email/användar namn så inte fler går på samma gubbe.
à la London designmarknad - www.alalondon.se
Comment
-
Lita på folk; lite demografiska skillnader (och rejält med fördomar, men statistiskt säkerställda sådana)
Hade ett samtal med firmans ekonomichef på HK i Stockholm angående en ny kund som inte hade det så fett och med slarvig momsredovisning. Kunden ville hur som helst köpa grejer och lovade att betala allt i tid.
Ek.chef.: - Ja, det ser ju inte så bra ut. Vet du vem det är? Känner du honom?
Jag: - Känner honom lite grand genom bekanta.
Ek.chef.: - Eftersom det är i Göteborg så är det OK. Han har ju lovat.
Jag: - Va?
Ek.chef.: - Jo, vår egen statistik visar att kunder i Västra och Norra Sverige alltid betalar sina skulder förr eller senare. Inga kundförluster. I Stockholm ligger vi på genomsnitt och i Skåne blir vi alltid lurade i alla lägen.
Tänkte på det i dagarna när familjen sålde av en massa barnprylar på Blocket. Många av grejerna såldes genom att jag ställde grejerna på förstugebron och folk som skulle ha grejerna lämnade pengarna i ett kuvert om vi inte var hemma. Idag ringde en Brommamamma (jo!) på besök i GBG och jag erbjöd samma upplägg.
- Nä, det går ju inte!
- Varför inte då?
- Då vet du ju inte om du får pengarna.
- Men du lämnar väl dem?
Hon blev säkert skitförvirrad av detta, men det verkar ha funkat bra.
Ingen tröst för "RitmoAbarth", men jag är inte van vid att folk inte håller vad de lovar.Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB
Comment
-
Tjejen blev blåst på en Way Out West biljett av en snorunge ifrån Landskrona. Vi skrev brev till modern i hopp om att hon skulle prata honom till rätta men fick aldrig någon respons. Så visst stämmer det du säger...Originally posted by Schuckert
Lita på folk; lite demografiska skillnader (och rejält med fördomar, men statistiskt säkerställda sådana)
Hade ett samtal med firmans ekonomichef på HK i Stockholm angående en ny kund som inte hade det så fett och med slarvig momsredovisning. Kunden ville hur som helst köpa grejer och lovade att betala allt i tid.
Ek.chef.: - Ja, det ser ju inte så bra ut. Vet du vem det är? Känner du honom?
Jag: - Känner honom lite grand genom bekanta.
Ek.chef.: - Eftersom det är i Göteborg så är det OK. Han har ju lovat.
Jag: - Va?
Ek.chef.: - Jo, vår egen statistik visar att kunder i Västra och Norra Sverige alltid betalar sina skulder förr eller senare. Inga kundförluster. I Stockholm ligger vi på genomsnitt och i Skåne blir vi alltid lurade i alla lägen.
Tänkte på det i dagarna när familjen sålde av en massa barnprylar på Blocket. Många av grejerna såldes genom att jag ställde grejerna på förstugebron och folk som skulle ha grejerna lämnade pengarna i ett kuvert om vi inte var hemma. Idag ringde en Brommamamma (jo!) på besök i GBG och jag erbjöd samma upplägg.
- Nä, det går ju inte!
- Varför inte då?
- Då vet du ju inte om du får pengarna.
- Men du lämnar väl dem?
Hon blev säkert skitförvirrad av detta, men det verkar ha funkat bra.
Ingen tröst för "RitmoAbarth", men jag är inte van vid att folk inte håller vad de lovar.à la London designmarknad - www.alalondon.se
Comment
-
Jobbar med bla inkasso och inte har jag - efter några tusen ärenden - kunnat notera att postnummret är kopplat till någon bättre/sämre betalningsmoral.Originally posted by rask
Tjejen blev blåst på en Way Out West biljett av en snorunge ifrån Landskrona. Vi skrev brev till modern i hopp om att hon skulle prata honom till rätta men fick aldrig någon respons. Så visst stämmer det du säger...
Betalningsviljan tycks dock påverkas positivt när tingsrättens papper kommer. Och då betalar man t.o.m. betydligt mer än den ursprungliga skulden.
Jag är dock väldigt tacksam för alla tramspellar då det håller mig sysselsatt :-)
Comment
-
kanske borde gett på däng med att returnera med att Göteborgarna är värst?Originally posted by captainmorgan
Ja jag som SKÅNING tackar ödmjukast för de objektiva inläggen.... får väl bidra med lite jag själv också. Värsta dräggen finns utan tvekan i Stockholm samt i Borås. Tack för ordet.
à la London designmarknad - www.alalondon.se
Comment
-
Trodde att du skulle uppfatta generaliseringen. Sorry!Originally posted by captainmorgan
Ja jag som SKÅNING tackar ödmjukast för de objektiva inläggen.... får väl bidra med lite jag själv också. Värsta dräggen finns utan tvekan i Stockholm samt i Borås. Tack för ordet.Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB
Comment
-
Som sagt; vår egen statistik. Ett av våra finansbolag höll med oss om resultatet.Originally posted by tempra33
Jobbar med bla inkasso och inte har jag - efter några tusen ärenden - kunnat notera att postnummret är kopplat till någon bättre/sämre betalningsmoral.
Betalningsviljan tycks dock påverkas positivt när tingsrättens papper kommer. Och då betalar man t.o.m. betydligt mer än den ursprungliga skulden.
Jag är dock väldigt tacksam för alla tramspellar då det håller mig sysselsatt :-)
Vi har haft en del kunder hos oss som kommit och betalt sina skulder efter en konkurs, vilket är olagligt. Hur som helst ville de göra rätt för sig.Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB
Comment
-
Re: Trist med oärligt folk på Fiatklubben
Vad heter användaren på forumet?Originally posted by RitmoAbarth
Kalla mig naiv eller blåögd, men trodde att vi som delar Fiatintresset håller ihop och inte försöker blåsa varandra. Jag la in en annons här i somras med hopp om att få tag på en fördelare till min Uno 45 så att jag slapp att skicka den till skroten. Fick svar av en artig och trevlig person som skulle hjälpa mig med detta för en rimlig peng. Jag fick kontonumret och förde över pengarna och han skulle då fixa med detta kommande onsdag. Sen efter att pengarna förts över så har personen inte haft nån lust att svara på mina mail. Tänkte att han fått strul med internet eller flyttat eller nåt sånt, men såg här nu för nån dag sen att personen ifråga annonserar ut en bil på en annan sida, så nog katten fungerar e-post... Nu blir det troligen skroten för min trotjänare, men säg inte att jag inte har försökt att hålla den vid liv. :-)
Har du kontonummer och bank så borde du veta vad personen heter och var han bor. Då borde en resa till vederbörande inte vara svårt. Knacka på och fråga när fördelarjäveln dyker upp!
Last edited by Freddan72; 1 September 2010, 15:20.
Comment
-
Jag tycker att det blåser rätt mycket i Göteborg, så det kan nog stämma...lite vind får ni 08Originally posted by rask
kanske borde gett på däng med att returnera med att Göteborgarna är värst?
r tåla ^^
With great power comes the bitches
Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad
Comment

Comment