Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stor varning för stålomspunna bromsslangar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stor varning för stålomspunna bromsslangar

    Efter flera olyckor i England varnar man nu för dessa.

    Skrivet av Rog20VT, Coupé mekaniker
    I'd urge people to not use braided hoses, but stick to the standard OE rubber ones.

    The metal hoses simply aren't flexible enough.


    http://www.fccuk.org/ubbthreads/show...&page=0#476836

    EDIT: Slarvigt, detta var ju redan postat.
    Porsche Boxster S 2002

  • #2
    Med tanke på hur allvarligt det är/kan vara så kan det nog inte postas för många ggr.

    Panda 169

    Comment


    • #3
      Något som jag tyckte lät läskigt var att han tappade all bromsverkan då en slang sprack.

      Är inte syftet med tvådelat bromssystem att man inte skall tappa all bromsverkan bara för att en slang spricker?
      Porsche Boxster S 2002

      Comment


      • #4
        Trodde jag också, men i och med att det endast är en behållare (eller?) så kan de två kretsarna inte vara 100% oberoende av varandra. Eller är jag helt fel ute?

        Panda 169

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jim
          Trodde jag också, men i och med att det endast är en behållare (eller?) så kan de två kretsarna inte vara 100% oberoende av varandra. Eller är jag helt fel ute?
          Om du kollar i behållaren så finns det en liten vägg i den som delar dom 2 systemen.
          Porsche Boxster S 2002

          Comment


          • #6
            Så blir det ju när man byter bromsvätska. Öppnar en nippel i taget och pumpar ur västkan ur röret till motsvarande hjul genom att trampa ned pedalen. Så f-n vet hur det där med dubbla kretsar är tänkt att fungera???

            Dock är ju bromsvätskan kvar på den sidan av behållaren som inte töms. Frågan är vilken hjälp man har av detta när pedalen är tryckt i mattan.
            Last edited by Micke C; 21 July 2005, 13:45.

            Comment

            Working...
            X