Announcement

Collapse
No announcement yet.

TIPO centrallås låser upp sig själv.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TIPO centrallås låser upp sig själv.

    Var o besiktigade idag och fick blankt papper

    Men när jag kommer hem o ska låsa bilen så går det inte. Alla låsen låser upp sig självt direkt.

    Tur jag bor på landet o inte riskerar inbrott..

    Men vad är felet? Jag öppna alla dörrarna o kolla så de var stängda ordentligt o det var dom.

    Hittade inget om det på forumet.

  • #2
    Re: TIPO centrallås låser upp sig själv.

    Har legat en funktion i mina fiat som låser upp om en eller flera dörrar inte går i lås.
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Men jag har kunnat låsa bilen innan med en dörr öppen. har gjort så flera gånger för att tex ha bagaget öppet o låsa allt för att sen när jag lastat klart bara stänga o allt är låst..

      Nu har bilen stått sen jag postade frågan.. ska kolla på det idag, eftersom nån ska komma o kolla på den imorgon.. men jag tar emot fler tips på vad det kan vara..
      Last edited by ncc1701d; 18 January 2007, 11:53.

      Comment


      • #4
        fixat

        lite 5-56 i dörrlåsen fixa biffen..

        Comment


        • #5
          Gammal post men.....

          Jag har samma problem som du ncc1701d. Får se om det fixar sig med 5-56
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #6
            Smörjde med 5-56. Nu kan man låsa dörren med nyckeln men inte med sändaren. Italiensk funktion när den är som bäst
            Någon som har några tips på vad som är fel?
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              Har liknande problem själv. Låser jag på kvällen är det uplåst på morgonen efter. Tur att den står inlåst. Läste någonstans att det är ett vanligt fel på lancia och alfa också.

              Comment


              • #8
                Något vajsing med elektroniken. Ska kolla med en firma nästa vecka om det är c-lås enheten som är kass.
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #9
                  Min GT gjorde likadant nær nån av dærrarna inte var helt och hållet stængd, fast det såg så ut. Det verkar som om mekanismen inte orkade låsa. Med lite 5-56 så gled låsmekanismen lættare och nu låser den utan problem. Min baklucka gick inte att låsa upp med nyckel, fast æven hær gjorde 5-56 susen
                  Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                  Comment

                  Working...
                  X