Grattis. Det är dock ingen fara om inte bilen får plats på lyft eller bromsrullar. Då gör dom en sk "alternativ kontroll" och kör en sväng istället.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
It´s time for TURBO - Mitsubishi 19T
Collapse
X
-
Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87
-
Jag blev inte godkänd utan fick besiktiga om på annat ställe, när de inte fick in släden under min racebil, som var 8 cm till lägsta punkten. Du kanske har bra kontakter där du bor, Ante?
Originally posted by Ante View PostGrattis. Det är dock ingen fara om inte bilen får plats på lyft eller bromsrullar. Då gör dom en sk "alternativ kontroll" och kör en sväng istället.Sportbilshistoria:
12-16 Coupé Fiat 20VT -98
08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
06-10 Porsche 924 N/A -83
01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)
Comment
-
Originally posted by Goc924 View PostJag blev inte godkänd utan fick besiktiga om på annat ställe, när de inte fick in släden under min racebil, som var 8 cm till lägsta punkten. Du kanske har bra kontakter där du bor, Ante?Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87
Comment
-
Anmärkningen var att de inte lyckats göra alla undersökningar av lederna.Sportbilshistoria:
12-16 Coupé Fiat 20VT -98
08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
06-10 Porsche 924 N/A -83
01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)
Comment
-
Comment
-
Nya sulor
Orkade inte längre åka runt på gamla Goodyear däck så passade på att byta däck och göra en hjulinställning hos Tommy (Åby Gummi). Mkt trevlig kille och superbra service. Han har en extra låg lyft för oss som tycker om att sänka sina bilar.
Det blev Hankook Ventus V12 evo K110 i dimension 245/35 17". Greppar fint i kurvorna! Mina Goodyear var som hockeypuckar = noll grepp
Bänkning är nu preliminär bokad till onsdag den 29 maj.
Comment
-
Fina bilder Freddan. Tack för dem.
Oj, vad högt och fint downpipen hänger. Original hamnar fästvinkeln på klammerfästet(jag har skaffat sånt nu) halva diametern ner.
Är Blueflame tre tum från turbon och bakåt?
V-band bolt-on till turbon eller special?
Tittade på mitt avgassystem igår och ett nytt ligger inte långt borta. Lite väl rostigt i skarvarna.
mvh
Goran
Originally posted by Freddan72 View PostJag lovade Goc924 bilder på fästen för Blueflame avgassystem. Bättre sent än aldrig
Främre
[ATTACH=CONFIG]13158[/ATTACH]
Mitten
[ATTACH=CONFIG]13159[/ATTACH]
Bakre
[ATTACH=CONFIG]13160[/ATTACH]Sportbilshistoria:
12-16 Coupé Fiat 20VT -98
08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
06-10 Porsche 924 N/A -83
01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)
Comment
-
Originally posted by Goc924 View PostFina bilder Freddan. Tack för dem.
Oj, vad högt och fint downpipen hänger. Original hamnar fästvinkeln på klammerfästet(jag har skaffat sånt nu) halva diametern ner.
Är Blueflame tre tum från turbon och bakåt?
V-band bolt-on till turbon eller special?
Tittade på mitt avgassystem igår och ett nytt ligger inte långt borta. Lite väl rostigt i skarvarna.
mvh
Goran
Levererades med v-band och när jag bytte turbo så satte vi på en ny fläns.
DP med v-band: http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...ll=1#post93235
Fläns: http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...ll=1#post91533
Monterad på turbo: http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...ll=1#post93334
Comment
-
Haha körs aldrig denna bil? Den är ju kliniskt ren!
Comment
-
Dom där fälgarna passar verkligen bilen bra!Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87
Comment
-
Hankook-däcken är bra. Prisvärd kvalitét!
När på dygnet tänkte du bänka? Jag är sugen på att hänga på eftersom jag har nytt FC-chip, men jobbar dagtid...Coupé 20VT LE -99 Svart
Camaro V8 1LE -14 Röd
Huracan V10 610-4 -14 Grå
Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit
Comment
-
Originally posted by per View PostHaha körs aldrig denna bil? Den är ju kliniskt ren!
- - - Updated - - -
Originally posted by Ante View PostDom där fälgarna passar verkligen bilen bra!
- - - Updated - - -
Originally posted by alx View PostHankook-däcken är bra. Prisvärd kvalitét!
När på dygnet tänkte du bänka? Jag är sugen på att hänga på eftersom jag har nytt FC-chip, men jobbar dagtid...
Har sagt kl 18.00 till Magnus. Häng på!!
Comment
-
Jag hänger på!
Använder nu ett temporärt SIM-kort medans nya telefonen lagas och det verkar strula med SMS... Ny - ja, jag hade en Samsung Galaxy S4 i 4 dagar men sen pajade den... Men koreanerna kan göra däck iallafall!
Kör via yahoo-mailen istället
/alexCoupé 20VT LE -99 Svart
Camaro V8 1LE -14 Röd
Huracan V10 610-4 -14 Grå
Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit
Comment
-
Var hos Magnus i tisdags och testade bilen på rullen. Jag och Alx var där för cirka en månad sen men då gick inte min motor så bra. Felet visade sig vara ett löst grenrör. Fixade det förra veckan och nu gick den bättre.
Men resultatet blev sådär bra. Motorn går mycket snålt över hela varvtalsregistret. Ska skicka iväg data till Leighton denna vecka. Har fått veta att han är rätt långsam med nya mappar , så förhoppningsvis dyker det upp ett ny mapp i slutet av juli. 2009 så körde jag med ett Gtec2 chip + justerbar bränsletrycksregulator. Nedan ser ni en graf som visar skillnaden mellan Gtec2 och FC Performance.
Följande max effekt & vrid blev det på hjulen med FC Performance steg 3, version 1:
- 303 hk vid 6000 varv/min (ca 348 hk på veven).
- 395 Nm vid 4850 varv/min (ca 455 Nm på veven).
Max laddtryck låg på 1.55 bar mellan 4300-4400 varv/min.
Som ni ser så förlorar jag väldigt mycket effekt över hela varvtalsregistret.
Går man in i tabellerna och kollar så hittar man följande:
Gtec2..........FC Performance
3000: 92......86
3250: 128.....108
3500: 162.....134
3750: 196.....161
4000: 220.....198
Detta har jag själv känt när jag kört bilen. Det behövs lite varv för att den ska bli rolig . Lite mer bränsle så borde effekten komma tidigare och toppeffekten borde segla förbi 315-320 hk (ca 361-367 hk på veven). Och kommer effekten tidigare ja då blir ju det roligare att köra den då det är mest mellan 2000-4000 varv/min som man kör motorn, i alla fall om man bor i Göteborg med alla dessa potthål, spårvagnspår, farthinder m.m.. Det är egentligen bara på bana eller en sen kväll på en öde motorväg som man kan testa motorns toppeffekt.
Nu blir det semester för mig. I år blir det fyra veckor i Kroatien med familjen. Mycket sol, bad och en och annan Karlovačko lär rinna ner
Comment
-
Jag fick svar från Leighton. Ny mapp är på väg!
Comment
Comment