Originally posted by novisen
1.65bar.... jisses, inte rädd om topplockspackningen? Tycker det känns högt med 1.4-1.5bar som jag läst om på andra ställen också, personligen skulle jag nog ta det som taskig EBV och lägga en PRV parallellt, och inte lita på att det är trimchippet som tillåter högt laddtryck momentant.... Rätt mycket mer än 1.05bar som är original (IIRC). Fast det låter onekligen lite skoj med 398Nm vrid :-D
Låter som ni hade kul på rullarna, hade min motor inte fått för sig att byta dialekt en aning (diselienska) och fått för sig att öka effekten genom att helt spontant börja med vattenkylning i (minst) en cylinder för att hänga med de nya förälskelserna hade jag gärna följt med och kollat vad min bil ger.
1.65bar.... jisses, inte rädd om topplockspackningen? Tycker det känns högt med 1.4-1.5bar som jag läst om på andra ställen också, personligen skulle jag nog ta det som taskig EBV och lägga en PRV parallellt, och inte lita på att det är trimchippet som tillåter högt laddtryck momentant.... Rätt mycket mer än 1.05bar som är original (IIRC). Fast det låter onekligen lite skoj med 398Nm vrid :-D
Låter som ni hade kul på rullarna, hade min motor inte fått för sig att byta dialekt en aning (diselienska) och fått för sig att öka effekten genom att helt spontant börja med vattenkylning i (minst) en cylinder för att hänga med de nya förälskelserna hade jag gärna följt med och kollat vad min bil ger.
Comment