Originally posted by alx
Skojigt!
Kul med lite olika varianter så inte alla fastnar i Garrett-träsket.
Skojigt!
Kul med lite olika varianter så inte alla fastnar i Garrett-träsket.

Idag så hämtade jag ut kärran från vinterförvaret. Den startade på första försöket. Underbart att köra Coupé igen efter flera månader med vinterbil. Så nu ska äntligen projektet starta. När man ändå håller på att fixa turbon så kan man ju lika gärna göra lite service och annat skoj

Fixarlista:
- Renovering av främre bromsok. Givetvis ny Motul RBF 600 efter montering. Ska även se över de bakre oken.
- Kamremsbyte (intervall 5 år/8000 mil). Fick tips av Rosso att det är milen som är mest avgörande, dvs om en bil gått 3000 mil på 5 år så är det inte panik att byta. Däremot om den gått 8000 mil på fyra år så ska man byta.
- Flödespreppning av grenrör
- Montera ny BTR 1:1.2
- Direkt strömkabel + relä till soppapump
- Montering av GReddy Profec B Spec II
- Nytt Fiat märke på huven (yes lite styling är inte fel
)Ja det var väl allt......

. Byte kommer att ske i maj. Rosso menade bara att det inte var jättepanik med bytet. Sen bytet 2002-10, då den gått 7800 mil, har den till dags dato gått 12800 mil, alltså 5000 mil. Egentligen skulle jag bytt i höstas då remmen var fem år, men valde att ställa av den istället.

Comment