Börjar bli dags att utnyttja det nya subforumet. Så här här kommer den.
Köptes i februari 2005 har jag för mig, möjligtvis mars...
Blev lite småpill och liten service på en gång, nån/några månader senare blev det dags att klämma ur lite mera kräm.
Tryckte i ett Gtec chip, Forge återcirc dump, Supersprint catback (OE var sönderrostat), nya stift/filter m.m. Monterade en PRV parallellt med EBVn, låste det hela på 1.2 bar. Bänkning blev det dock inte förrän i september, då den gav 249Hk och 337Nm.
Under sommaren så hann jag med byte av aux-remmarn och div. hjul/rullar och ventilkåpa bl.a.
Under vintern var planen att vissa grejer skulle åtgärdas och andra grejer uppgraderas. Prio 1 var tidigare bromsar, men efter att plockat isär de och gjort rent och smort upp så lade jag dem på is ett tag.
Istället märkte jag att en pinnbult till grenröret var av samt att jag fortfarande har ett tändstift som är svartare än de andra. Kommit fram till att det mycket väl kan vara insugspackningen som är defekt, så det ska åtgärdas.
Förutom dessa reparationer så tänkte jag slänga i en större bensinpump, ny IC, flytta på batteriet/nytt batteri samt om tid/pengar finns gå på bromsarna.
Hitills har jag mest hunnit med servicegrejer som olja osv. samt monterat pumpen. ICn är beställd och på G, packningar till insuget är även de på G så lite ska det väl hända.
Så här står den nu, och har stått sedan slutet på oktober. (Dåligt ljus i garaget f.n.)
Plockade ur stolarna för att äntligen slita ur resterna av den avskyvärda telefon som satt i bilen tidigare. (Gammal Nokia GSM till salu ;-) ) Tänkte även gå över stolarna med en omgång läderjox.
Har även en fix liten display att montera, från Niel på FCC UK forumet.
Bilen ser inte riktigt ut som en LE, då jag har helsvarta stolar. Det enda kosmetiska som är ändrat förutom det är att den numera saknar FIAT märket bak. Bytte även ut sidoblinkers mot rökfärgade dito. Omlackering av huven samt borttagning av FIAT märket fram är planerat. Dock känns det viktigare med en maskinellt 100%-ig bil, så det blir inte förrns det är dags för påställning, tidigast.
Har på tok för många ideer i förhållande till tid och pengar, men det är väl inte helt ovanligt...
Köptes i februari 2005 har jag för mig, möjligtvis mars...
Blev lite småpill och liten service på en gång, nån/några månader senare blev det dags att klämma ur lite mera kräm.
Tryckte i ett Gtec chip, Forge återcirc dump, Supersprint catback (OE var sönderrostat), nya stift/filter m.m. Monterade en PRV parallellt med EBVn, låste det hela på 1.2 bar. Bänkning blev det dock inte förrän i september, då den gav 249Hk och 337Nm.
Under sommaren så hann jag med byte av aux-remmarn och div. hjul/rullar och ventilkåpa bl.a.
Under vintern var planen att vissa grejer skulle åtgärdas och andra grejer uppgraderas. Prio 1 var tidigare bromsar, men efter att plockat isär de och gjort rent och smort upp så lade jag dem på is ett tag.
Istället märkte jag att en pinnbult till grenröret var av samt att jag fortfarande har ett tändstift som är svartare än de andra. Kommit fram till att det mycket väl kan vara insugspackningen som är defekt, så det ska åtgärdas.
Förutom dessa reparationer så tänkte jag slänga i en större bensinpump, ny IC, flytta på batteriet/nytt batteri samt om tid/pengar finns gå på bromsarna.
Hitills har jag mest hunnit med servicegrejer som olja osv. samt monterat pumpen. ICn är beställd och på G, packningar till insuget är även de på G så lite ska det väl hända.
Så här står den nu, och har stått sedan slutet på oktober. (Dåligt ljus i garaget f.n.)
Plockade ur stolarna för att äntligen slita ur resterna av den avskyvärda telefon som satt i bilen tidigare. (Gammal Nokia GSM till salu ;-) ) Tänkte även gå över stolarna med en omgång läderjox.
Har även en fix liten display att montera, från Niel på FCC UK forumet.
Bilen ser inte riktigt ut som en LE, då jag har helsvarta stolar. Det enda kosmetiska som är ändrat förutom det är att den numera saknar FIAT märket bak. Bytte även ut sidoblinkers mot rökfärgade dito. Omlackering av huven samt borttagning av FIAT märket fram är planerat. Dock känns det viktigare med en maskinellt 100%-ig bil, så det blir inte förrns det är dags för påställning, tidigast.
Har på tok för många ideer i förhållande till tid och pengar, men det är väl inte helt ovanligt...
Comment