hej spider är färdigt ,nu behöver jag ett nytt projekt och det blir en 131 stradale med volumex motor,bilen är en 131 ,1600 köpt i lidköping,delar till karossen är till en group 4, köpt i polen, volumex motor kommer från en,lancia hp volumex köpt i belgien,det blir nått att bita i,bak axel kommer bli från en lada ,om jag inte hittar en argenta outomat låda ,för domm är 35 % spärrad. så blir det roligt,kort kommer snart
Announcement
Collapse
No announcement yet.
fiat 131 stradale volumex replica
Collapse
X
-
Vad har du fått det ifrån att Argenta aut. axeln har diffbroms? Den har lite högre utväxling, det enda jag visste.
-
Korrekt, jo de går att hitta, även 125. Fast de skivbromsarna var inte speciellt underhållsfria om man säger så..
Var finns infon om aut.bakaxlarna? Har rätt många faktasamlingar och verkstadshandböcker från Fiat men ingenstans finns noterat någon diffbroms. Hade ju varit bra iofs, med momentomvandlaren.
Har alltid velat ha diffbroms till Argentan.Last edited by per; 10 March 2008, 12:20.
Comment
-
Jeg vet at det finnes diff. brems til Fiat 132. Jeg havarerte differensialen (uten brems) til min 124 coupe i 1979, og bestilte ny diffbrems gjennom Fiat-forhandleren. Da fikk jeg først feil del, den som kom var til Fiat 132. Senere fikk jeg riktig del, denne diffbremsen passer også i 125 (også til 124 berlina og sikkert også eldre 1500). Dette var ekstrautstyr som man kunne bestille til sin nye Fiat. Jeg vet ikke hvilken sperrevirkning disse har, men tror ikke det er spesielt mye ut fra kjøreerfaring på vinterføre.
I tillegg kan jeg nevne at differensial til Ford Escort også skal kunne benyttes i 124/125 (altså den bakakselen som var benyttet pre-78). Man tar en komplett diff-klump fra Ford, og må shimse noen millimeter for å line opp senter til drivakslene. Skulle tro at det er lettere å finne slike deler til Ford?Last edited by olavr; 10 March 2008, 11:00.
Comment
-
Härligt bygge iaf. Är det nån business du driver eller nåt?
Comment
-
bild 3
nej jag gör det inte för att sälja detta är ren hobby ,jag har en lastbils verkstad i ulricehamn ,och fiat är bara hobby.Jag holla på med dessa bilar när jag inte har nånting att göra,på vardagar,1 lastbilar ,sen mitt lager,sen fakturering + städa ,,,sen har vi fiat,inga lördager eller söndagar,men jag har en plats i vekstad som är skydat till dessa bilar,så du kan tänka varje da minst en halvtimma gjör man mycket,lackeringen gjör jag inte själva,det gjör en lackering verkstad i gällstad, det tAR TID men det blir bra.så detta är hobby. har kört rally i belgien på 80 taletmed,128,131,130 abarth,och ritmo 75 abarth med kugelficher pump+difspärr fabriks bygd,bilder fins på guy moerenhout hemsida. så nu vet ni lite om mig.
Comment
-
Härligt med en sån energisk entusiast! Ska bli skitkul att se resultatet.
Och meddela mig gärna om du hittar 2 Argenta bakaxlar!
Comment
-
Detta skall absoult följas... hoppas du får gott om tid att lägga ner på FiatenKör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
ska du regga bilen ?
hur ska du göra med besiktning av bilen ?
gör du det via sfro ?
bygger själv på en 131 a 75 med lika bodykit fast med croma turbo motor !
Jag vet iaf vad dom säger hela drivlinan skall bytas samt bromsar infästningar ! ok det vet man :-)
alltså
SFRO
volvo bakaxel fiat har ingen som håller (får inte bygga på skivor på en för klen axel)
kraftigare v-låda
ventilerade bromsar fram
skivor bak !
tydligen så måste man byta för att annars räknas det inte som ombyggt fordon
Men MenF:finns I:ingen A:annan T:turbo
saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)
punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)
131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)
Comment
Comment