Tips till alla Punto mk2 ägare, kolla upp forumet på http://forums.puntomk2.co.uk/
Ett bra forum med förvånandsvärt mkt trafik.
Använde just ett av tipsen där; hur man nollställer ECU:
1. Koppla loss batteriet över natten
2. Vrid nyckeln till tändläge
3. Kortslut batterikablarna - utan att röra batteriet.
4. Ta ur nyckeln och koppla på batteriet
5. Starta o låt gå på tomgång tills fläkten gått igång + stannat, vidrör ej gaspedalen.
6. Stäng av motorn
7. Kör minst 30km och varva ej mer än 4000rpm.
8. Stäng av motorn.
9. Klart!
Kan inte bekräfta att detta är Fiats officiella procedur.
Men det verkar ha gjort nytta på min, fuel cut-off funkar nu som vanligt igen och motorn drar jämnt, fint och med lite fler hästar!
Ett bra forum med förvånandsvärt mkt trafik.
Använde just ett av tipsen där; hur man nollställer ECU:
1. Koppla loss batteriet över natten
2. Vrid nyckeln till tändläge
3. Kortslut batterikablarna - utan att röra batteriet.
4. Ta ur nyckeln och koppla på batteriet
5. Starta o låt gå på tomgång tills fläkten gått igång + stannat, vidrör ej gaspedalen.
6. Stäng av motorn
7. Kör minst 30km och varva ej mer än 4000rpm.
8. Stäng av motorn.
9. Klart!
Kan inte bekräfta att detta är Fiats officiella procedur.
Men det verkar ha gjort nytta på min, fuel cut-off funkar nu som vanligt igen och motorn drar jämnt, fint och med lite fler hästar!
Comment